TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• et par spørsmÃ¥l ang lys i dashboret og AC pÃ¥ en mr2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #194973  av GhostRider88

Hei.

Har kjøpt meg en strøken mr2 91mod nå, og lurer på følgende ting:

1. lyset i dashboret begynner å bli dårlig så jeg vil bytte lyspærer til blått lys. er dette vanskelig og hvor får jeg kjøpt dette? Må den på verksted for å skifte pærer i dashboret?

2. jeg oppdaget ved en tilfeldighet når jeg bøyde meg ned foran bilen at deler av den fremste intercooleren har detti av eller smuldret opp. Den er ikke skadet så det er ikke som følge av kolisjon. Den er slik at kjølerillene i den fremste intercooleren har delsvis detti av på di nederste rillene. Er dette farlig og må jeg bytte den? eller er det bare nok og ta vekk det som har detti av ? Kan jo legge til at det ikke er snakk om intercooleren som fører vann, det er bare kjøle riller virker det som.
Er det noe jeg kan gjøre for å få AC til å blåse kald luft, er det noe som må fylles på, eller lignende?

Takker for svar :)
Sist redigert av GhostRider88 den 03 sep 2006 19:59, redigert 2 ganger totalt.

#194980  av christer

jeg hadde ute speedometeret for noen måneder siden... få det ut er ikke så vanskelig, men inn er litt verre... slet litt med å få speedometer vaieren på plass... instrumentlysa er festa på baksiden av speedometeret, så speedometeret må ut...

#194983  av Rømmling

på dioder.no hvem passer til celica'n da?

de hadde jo flere kitt for toyota?

de 12V diodene kan man jo bare koble rett på bateriet eller?
eller må man ha formotstand for å begrense strømen?

#194985  av GhostRider88

Passer til følgende instrumenteringer E20 - E31- E41 - T20 - T22 - E49-a

er det en av disse som er på mr2 91mod?

og noen som vet noe ang radiatoren foran?? hva skal jeg gjøre...

#194997  av Sven

Rømmling skrev: de 12V diodene kan man jo bare koble rett på bateriet eller?
De er innebygd med motstand. Er tilogmed i riktig pæresokkel

#195028  av GhostRider88

Sven skrev:
Rømmling skrev: de 12V diodene kan man jo bare koble rett på bateriet eller?
De er innebygd med motstand. Er tilogmed i riktig pæresokkel
så man kan bare sette de rett inn da :) ?

Er det noen som kan beskrive/hvise meg hvordan man skal gjøre det?

#195103  av Master

Fremme har du radiatoren og hvis du har Air Condition har du en Condenser som likner på en radiator som står foran radiatoren. Ingen av disse kalles "intercooler" da intercooler brukes til å kjøle insugslufta på mr2 turbo og denne sitter i høyre luftinntak bak.

Har du AC på bilen din? Fungerer dette, kommer det kald luft? Høres ut som om at Condenseren er ødelagt, og så har forrige eier(e) ikke orka å fiksa dette da det bare er en luksus, og reparasjoner koster store penger.

#195125  av GhostRider88

Master skrev:Fremme har du radiatoren og hvis du har Air Condition har du en Condenser som likner på en radiator som står foran radiatoren. Ingen av disse kalles "intercooler" da intercooler brukes til å kjøle insugslufta på mr2 turbo og denne sitter i høyre luftinntak bak.

Har du AC på bilen din? Fungerer dette, kommer det kald luft? Høres ut som om at Condenseren er ødelagt, og så har forrige eier(e) ikke orka å fiksa dette da det bare er en luksus, og reparasjoner koster store penger.

AC funker fint det, å det er bare noen riller som har detti av, så tviler på at det er alvorlig ;) kommer ikke til å gjøre noe med det... har bare fjerenet det som var detti av, så det ble fint ;)

Men noen som kan hjelpe meg å skifte lys i dashboret?

#195151  av jumbo

christer skrev:jeg hadde ute speedometeret for noen måneder siden... få det ut er ikke så vanskelig, men inn er litt verre... slet litt med å få speedometer vaieren på plass... instrumentlysa er festa på baksiden av speedometeret, så speedometeret må ut...
Må man ut med hele dashbordet for å få ut speedo/turteller etc, eller kan man få ut disse frem og ned mens selve bordet står igjen?

#195154  av Neemi

GhostRider88 skrev:
Master skrev:Fremme har du radiatoren og hvis du har Air Condition har du en Condenser som likner på en radiator som står foran radiatoren. Ingen av disse kalles "intercooler" da intercooler brukes til å kjøle insugslufta på mr2 turbo og denne sitter i høyre luftinntak bak.

AC funker fint det, å det er bare noen riller som har detti av, så tviler på at det er alvorlig ;) kommer ikke til å gjøre noe med det... har bare fjerenet det som var detti av, så det ble fint ;)

Skifte lys i instrumentpanelet er ikke så stor greie :)
Kan ta bilde av det som skal gjøres for å få byttet på mandag for da har jeg tenkt å bytte et par på min.

#195169  av jumbo

Neemi skrev:Skifte lys i instrumentpanelet er ikke så stor greie :)
Kan ta bilde av det som skal gjøres for å få byttet på mandag for da har jeg tenkt å bytte et par på min.
Finfint om du hadde kunne gjort det ja ;)

#195170  av Dalan

Ta av deksel rundt CD-spiller, deksel under rattet (en skrue under tenningslåsen og en skrue ved tåkelysbryterne)
Så er det dekselet over rattet, to klips for å få løs ledninger til tåkelys o.l.
Deksel over speedometerhuset, og fire skruer, en i hvert hjørne.
Da er det bare å vrikke det løs over rattet, og fjerne det det sitter fast i bak.
Pærene sitter på baksiden ;)

#195178  av GhostRider88

Neemi skrev:
GhostRider88 skrev:

Skifte lys i instrumentpanelet er ikke så stor greie :)
ja hadde vært supert. Legg gjerne ut noen bilder også :)

Passer de blå lysa som er på dioder.no til toyota på mr2?

#195205  av GhostRider88

det ene kittet som jeg lurer på passer til følgende instrumenteringer:

Ny og kraftigere version Blått Toyota Kit 2 består av 4 stk diodepærer med 4 kraftige diffuse lysdiode.
Passer til følgende instrumenteringer E20 - E31- E41 - T20 - T22 - E49-a

passer noen av disse?