TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan vinterfelger har dere?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #22489  av tahustvedt

Jeg lurer på hvordan vinterfelger dere andre har. Er det noen som kjører med brede eller store felger på vinterdekka så vil jeg gjerne høre hvordan det går.

Jeg bruker mine originale 14". De så helt jævlige ut når jeg kjøpte bilen. De tidligere eierene kan ikke ha vært særlig flinke til å vaske felgene da de var gelt gule av inngrodd skitt og bremsestøv. I tillegg hadde de noen fæle fortauskader.

Jeg overhalte de i høst før jeg skulle montere. Pusset ned og blendet ut alle skader og korrosjon og rengjorde de skikkelig. Så lakket jeg de opp igjen med aluminiumslakk (?). På lakkboksen sto det noe som: "99.5% ren aluminium". Det er noe av det dummeste jeg har hørt, men resultatet ble bra. :lol: Jeg var skeptisk til om det ville holde, men eteter et par vask og litt røft vær ser det ut som det funker. De ser faktisk ut som nye.

Jeg har lyst på 15" vinterfelger. :)

Bildene er fra i morgest, jeg kjørte innendørs med bilen i går og tinte den. Det fine med snø er at det er så rent. :) Det nederste bildet på være det absolutt kjedeligste bildet som har vært tatt av en MR2 MKII. :wink:
Vedlegg
mr231.jpg
mr231.jpg (34.5 kiB) Vist 3852 ganger
mr230.jpg
mr230.jpg (43.99 kiB) Vist 3852 ganger
 #22505  av Dont_Panic

jeg har for tiden 14" 195-65 piggdekk på svarte stålfelger, men planen er å bytte til 16" alu med piggfritt bak og 14" stålfelg med 185-65 foran, har bare 2 hele 16"ere, jeg moste de to andre og de felgene hadde gått ut av produksjon, så da ble det 4 nye på sommerdekka for noen år siden..
så skal gi tilbakemelding på om det funka med breie bakdekk eller ikke når jeg får satt det på..

#22508  av chris

Ang det øverste bildet:

Avbalanserings-"dingser" på UTSIDEN burde vært straffbart. Greit at det ikke er akkurat delikate felger fra før, men det trenger jo ikke gjøres værre enn det er ;)
 #22509  av chris

Dont_Panic skrev:jeg har for tiden 14" 195-65 piggdekk på svarte stålfelger, men planen er å bytte til 16" alu med piggfritt bak og 14" stålfelg med 185-65 foran, har bare 2 hele 16"ere, jeg moste de to andre og de felgene hadde gått ut av produksjon, så da ble det 4 nye på sommerdekka for noen år siden..
så skal gi tilbakemelding på om det funka med breie bakdekk eller ikke når jeg får satt det på..
Blir ikke det seende... helt jævlig ut.. ? ;)

#22510  av Mr2 Mk2

chris skrev:Ang det øverste bildet:

Avbalanserings-"dingser" på UTSIDEN burde vært straffbart. Greit at det ikke er akkurat delikate felger fra før, men det trenger jo ikke gjøres værre en det er
Lodd...Men det er sant det hadde vært mye bedre på innsiden ja...Men det er jo ikke verre enn å fjerne dem..

#22512  av chris

Og.. som svar på spørsmålet.. hva slags vinterfelger.. Jeg har 15" alu fra Rial, og 195/55 hele veien rundt.
Vedlegg
IMG_1480.jpg
IMG_1480.jpg (84.69 kiB) Vist 3828 ganger

#22517  av MR2turbo

Jeg har 15" autec felger med 195/50-15 Bridgestone Blizzak piggfrie på alle fire, men bruker de jo aldri lenger.. :P
Lurer litt på om de skal brukes opp som burnedekk, men det er jo litt synd med helt "nye" dekk og da...

her er et bilde av de på bilen:

Bilde

#22524  av bose

Jeg har 14" homo-felger med piggfrie piggdekk som lekker :roll: må få ordna no skikkelig snart.

#22528  av MRQuoc

vinterdekk hva er det?

#22544  av kennethx

15" alu felger. Litt gamle og slitte. Men jeg har ikke skiftet om ennå :D
Vedlegg
Forran og bak
Forran og bak
vinterhjul.jpg (54.92 kiB) Vist 3804 ganger

#22545  av chris

kennethx skrev:15" alu felger. Litt gamle og slitte. Men jeg har ikke skiftet om ennå :D
Arg, du også har lodd på utsiden. Det er så fælt!! :) :roll:

#22549  av jensi

MR2turbo skrev: Lurer litt på om de skal brukes opp som burnedekk, men det er jo litt synd med helt "nye" dekk og da...
Hva med å selge de til Meg?
:wink: Jensi

#22551  av Morten

Har kjørt med de orginale 15" med 205/55 Goodyear Eagle piggfritt rundt om de siste vintrene. Fungerer glimrende, og helt klart morsomt på snøføre 8) men "Lille Gul" skal heller få stå inne i vinter..
Bedre føre var osv. :wink: