TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• clutsj til mr2 turbo

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #195443  av toyota_mr2

er de noen so har et got forslag til clutsj men jeg vil ikke ha en sån av åg på clutsj men en som holler mer men et halvt år

#195500  av BT-GTI

den orginale turbo, clutchen er bra den. den gamle min kjørte vel 280.000km! :!: ! før jeg bytta motor... den funka til siste slutt. når jeg tok av den gamle cluthen,så jeg at det ikke var lenge igjen..

og hvordan jeg veit at min har blitt kjørt så langt er vel fordi det ABSOLUTT ikke var spor etter noen andre som har tukla med motoren/girkasse/clutch, men så kom jeg :lol:

jeg kjører nå med helt ny clutch.. det er nesten som å lære å kjøre bilen på nytt, den er veldig brå.

clutchen vil holde lenge hvis du ikke tar å slurer kronsik og holdern på clutchen i bakker osv istedenfor å bruke bremsen. det og bremse ned å cluthe samtidig. dette slitter mye...

min anbfalling: kjøp ny org clutch. men pass på å få turbo clutchen, jeg fikk gti-clutchen og den passa ikke! (var feil fra toyota sin side)

#195553  av oleb

Fins det et billigere alternativ til originalclutchen? (tenker i samme kvalitet)

#195564  av funkyfung

sjekk ebay, skal selv kjøpe der fra nå!!!

dær har du fra 1300 og oppover

#195568  av aneriks

funkyfung skrev:sjekk ebay, skal selv kjøpe der fra nå!!!

men så er spørsmålet? duger de? hvilken er det du har tenkt og kjøpe?

#195576  av BT-GTI

syntes ikke det kosta så mye for org clutch jeg.. man får jo 15%rabatt pga medlemskap i tsogn.. men prisene er disse:

trykkplate- 981kr med rabatt=834
lamelplate-781kr med rabatt= 663
utløserlager-169 med rabatt= 143

det kostet tilsammen 1640kr.

#195577  av Helmer

BT-GTI skrev:syntes ikke det kosta så mye for org clutch jeg.. man får jo 15%rabatt pga medlemskap i tsogn..
Hakke jeg fulgt helt med i timen her nå eller??
Er det så at man får 15% rabatt på deler hos toyota forhandler om man er ts-ogn medlem? :?:

#195581  av BT-GTI

ja ! her eller tcon eller hva den andre toyota siden hetter.

står også et eller annet sted på forumet

#195584  av oleb

BT-GTI skrev:ja ! her eller tcon eller hva den andre toyota siden hetter.

Kan du si meg noen toyotaforhandlere vi har denne avtalen med? Jeg tror nemlig ikke at dette er aktuelt hos den lokale forhandleren.. :?

#195591  av BT-GTI

jeg får det av toyota hvam (på skjetten, romerike). de måtte bestille deler fra drammen og japan for meg. jeg får rabatten da...

har kjøpt bremser, demper, lås til bakluke, senterplate, pakninger til eksos turbo, oljeslanger, oljefilter, clutch, vannpumpe osv og fått rabatt.

man må bare si at du er medlem av en av disse klubbene og si at det er en rabatt avtale.. men om det er til alle toyota forhandlere veit jeg ikke, men det er rart hvis det ikke er det...

#195595  av BT-GTI

har finni ut at tcon får rabatt fra toyota hvam, Sortland,alle avdelinger i Oslo, toyot stavanger,toyota lillehammer, Hegre Bil A/S sandes, osv lista er lang. søk på rabatt her og på tscn. 15% blir en del penger til slutt..

men dette er faktisk veldig off topic så venligst gå tilbake til temaet..

clutch på ebay så har man faren for at det ikke vil passe. org clucth til gti ser helt lik turbo utgaven sin men passer ikke.

man kan jo spørre de som har kjøpt tidligere fra de på ebay om det var riktig vare. og les om de har solgt mer enn 1-2 cluther tidligere samt ratinga dems...

#195597  av toyota_mr2

takk for svarene men er de noen her såm vet om en bra som ikke slites fort av lit har kjøring å ikke er sån av åg på ??

#195602  av aneriks

oleb skrev:
BT-GTI skrev:ja ! her eller tcon eller hva den andre toyota siden hetter.

Kan du si meg noen toyotaforhandlere vi har denne avtalen med? Jeg tror nemlig ikke at dette er aktuelt hos den lokale forhandleren.. :?
det er tscn eller hva de heter som har denne rabatten ikke ts-ogn.

#195626  av funkyfung

aneriks skrev:
funkyfung skrev:sjekk ebay, skal selv kjøpe der fra nå!!!

men så er spørsmålet? duger de? hvilken er det du har tenkt og kjøpe?

ja disse duger bra, har handlet clutch fra samme merke som jeg skal kjøpe og di fungere meget bra!!!