TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hahaha, installering av nye baklys (revision6)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #195666  av jumbo

Vel, ikke en vanlig "jippi se hva jeg har" post, men en litt annen vri hehe

1: Jeg har hatt defekt bagasjelokkåpner rimelig lenge (dvs spaken/wiren fra kupeen funker ikke av en eller annen grunn jeg har vært for lat til å finne ut av)

2: Falt meg selvsagt ikke inn at moderne/94+ senterpanel bak betyr at jeg trenger lenger låsesylinder

3: Dette finner jeg ut etter at jeg har komplett installert de nye lysene (som forøvrig funker finfint)

Så da sitter jeg her med et realt høna og egget problem.... jeg kan ikke smekke igjen kofferten dersom jeg har lyst til å noensinne få den opp igjen, jeg kan ikke kjøre rundt med åpent koffertlokk, og jeg kan ikke sette på igjen de gamle lysa uten videre ettersom jeg klippet/satte på nytt ledningsnett

HJELP!

Uff, bare kødder, men syntes faktisk dette var en tabbe verdig en post

Får vel se om det ikke lar seg gjøre å fikse åpneren i kupeen i morra samt få fatt i en ny låsesylinder fortere enn faen legger fliser på flatmark. Må uansett finne på noe litt forbanna fort så jeg ikke mister dagali :wink:

Liten sjekk: Kan noen bekrefte at armen wiren fra kupeen går igjennom/ender opp i ved koffertlokket skal bevege seg (ca 90 grader fritt) i forhold til armen som faktisk jobber på selve låsen? Uff håpløst å forklare skikkelig, skal se om jeg får tatt bilder i morra

#195668  av Ivar

Du kan ta vekk den gamle låsesylinderen og tape fast armen rett over hullet så du får tak i den når du har kjøpt ny sylinder. Dra i armen og vips så åpner lokket seg.

#195670  av kake

Ny låssylinder fikk jeg på dagen hos toyota husker jeg. Hvis det ikke er brudd på vaier'n og den ikke har hoppet av på spaken inne i bilen så burde det være enkelt å fikse bak? Legg deg i bagasjerommet og prøv deg frem. Husker første gang jeg satt på ny låssylinder osv, da lå jeg selv oppi der (gikk akkurat på et vis :P) for å forsikre meg om at luka gikk opp igjen :)

#195676  av jumbo

Takk for tipsene, jeg får se hva morradagen bringer. En løsning skal det nå alltids bli

Er egentlig litt usikker på om problemet er bak eller foran ved spaken, litt vrient å teste alene ettersom man ikke ser hvilken effekt testing i ene enden har i motsatt... skal få sjekka litt mer med litt hjelp i morra.

Ellers.... det er greit at jeg er relativt liten, ihvertfall i en av to retningen lol, men jeg har veldig vondt for å se for meg hvordan f jeg skal kunne få plass i bagasjerommet. Du får heller ta en tur opp til kongsberg og demonstrere kake! :P

#195684  av kimae

Uff... Låsesylinder har jeg ikke tenkt på...

LÃ¥sesylinder + omkoding; Hvor mye cirka?
Er det vanskelig å bytte?

#195685  av jumbo

Vanskelig å bytte kan jeg ikke tro det er, kjempegrei tilgang både utenfra og innenfra hvertfall

#195687  av Ivar

jumbo skrev:Vanskelig å bytte kan jeg ikke tro det er, kjempegrei tilgang både utenfra og innenfra hvertfall
Ã… bytte den klarer selv bestemor.

#195703  av jumbo

Ser ut som det løser seg hvertfall, får ny sylinder i morra og skal ta en sjekk på wire/spak i dag å se om jeg kan få den til å funke i tillegg

#195733  av hmsilset

bra det løser seg.Jeg brukte fjører fra en gammel skrivebordslampe
da jeg manglet lås.Da sitter lokket ganske bra samtidig som det er
mulig å :P åpne

#195744  av jumbo

hehe god ide. Har uansett fått fiksa åpning fra kupeen på et vis, men ser ut som den har hoppet av ett eller annet sted for wiren virker for lang...

stripset fast armen som lar wiren fjære ved låsesylinderen bak, da funker den... er hvertfall en grei nødløsning, og får forhåpentligvis ny lås montert i morra

#195907  av jumbo

Da var ny låssylinder på plass også og alt er såre vel :D

Skal få tatt noen bilder i morra etter litt sterkt nødvendig bilvask hehe

#197578  av kimae

Var på toyota og skulle bestille meg en låssylinder, men de fant ikke...
Hva er delenummer på en sånn?

#197588  av jumbo

svarte, var ute men glemte å sjekke...

skal ta en kikk dersom jeg skal ut igjen, hvis ikke får det bli i morra ;)

dersom ingen andre kommer i forkjøpet selvsagt

#198207  av BT-GTI

kimae skrev:Var på toyota og skulle bestille meg en låssylinder, men de fant ikke...
Hva er delenummer på en sånn?
kan sende det til deg i morra..hvis du ikke har finni det. men toyota skal ha det. jeg fikk min i løpet av to dager..