Side 1 av 3
Tips til hva jeg kan gjøre med min orginale mr2 mk2
Legg innLagt inn:07 sep 2006 16:08
av GhostRider88
Hei
jeg har nå kjøpt meg en orginal og strøken toyota mr2 91mod.
Det jeg lurer på er om noen har tips til ting som kan gjøres innenfor styling, trimming O.L. som ikke koster altfor mye.
Takker for tips, og kommer til å legge ut bilder under "prosjektet"
Slik ser den ut nå:
Legg innLagt inn:07 sep 2006 16:24
av christer
hadde jeg vært deg hadde jeb begynt å spare penger til turbomotor, det gjør jeg... for hvis du skal gjøre alle slags små ting først så blir dette fort dyrt... hvis du venter litt så får du også litt mer tid til å se hva som er av styling ol. på markede... men skal du absolutt gjøre noe ville jeg skiftet blinklysene, forran og siden:
http://www.streetdesign.no/?go=produkt&n3=209&pk=2
får det nok billiger ander plasser...
Legg innLagt inn:07 sep 2006 16:46
av kake
Skaff deg skiltholder foran, slik at skiltet kommer rett. Delenummeret er 52121-17040 (Originaldel). Koster ca 300,- hos Toyota. Det ser ikke bra ut å ha skiltet sånn der spør du meg
Hvite blinkere på siden og foran, se
her. Eller du kan sjekke ebay for diamondcut lykter f.eks.
Understellsoppgradering er forresten den beste modifikasjonen du kan gjøre på SW20

Noen ålreite senkefjærer og enten gule koni eller kyb agx dempere kan varmt anbefales.
Legg innLagt inn:07 sep 2006 18:23
av GhostRider88
takker for tips
Er det noe jeg kan gjøre på tuning siden som ikke er så dyrt? blir litt for mye med turbo syns jeg, har vurdert et ikke alt for dyrt lystgass anlegg, men vet ikke. Noen som vet om montører av lystgass anlegg som ikke er alt for dyre?
må jeg skifte noe annet ved montering av lystgass anlegg?
Legg innLagt inn:07 sep 2006 18:41
av kake
Er ikke lystgass litt vel f&f ?

Skjønner ikke helt vitsen med det...
For å få litt bedre respons og rå lyd kan du jo kjøpe et kvalitets-konfilter som Blitz, Apexi eller KN. Kombiner det med et effektanlegg, samt fjern katalysatoren så blir det ganske merkbart.
Billigste modifikasjonen er kanskje å justere tenningen din litt mer aggresivt. Jeg kjører min på 12.5 grader (standard er 10), og det gir en betydelig økning i respons og bedre skyv på lavere turtall. Ulempen er at du må kjøre 98 oktan. Tenningsdelene bør også være i tipp-topp stand.
Legg innLagt inn:07 sep 2006 19:34
av GhostRider88
kake skrev:Er ikke lystgass litt vel f&f ?
Skjønner ikke helt vitsen med det...
For å få litt bedre respons og rå lyd kan du jo kjøpe et kvalitets-konfilter som Blitz, Apexi eller KN. Kombiner det med et effektanlegg, samt fjern katalysatoren så blir det ganske merkbart.
Billigste modifikasjonen er kanskje å justere tenningen din litt mer aggresivt. Jeg kjører min på 12.5 grader (standard er 10), og det gir en betydelig økning i respons og bedre skyv på lavere turtall. Ulempen er at du må kjøre 98 oktan. Tenningsdelene bør også være i tipp-topp stand.
så du anbefaler å kjøpe powerfilter fremfor lystgass? virker så digg med lystgass hehe

men er ganske dyrt... måtte i tilfelle fått et bra tilbud om det skal bli noe. Noen som forressten vet om et lystgass kit som er rimelig? man må vell nesten få en som har erfaring med lystgass til å montere også... vil ikke risikere å ødelegge noe.
Legg innLagt inn:07 sep 2006 19:34
av christer
har du bilde av skiltrammen?
Legg innLagt inn:07 sep 2006 19:38
av GhostRider88
christer skrev:har du bilde av skiltrammen?
hvis du mener skiltet foran så ja

Legg innLagt inn:07 sep 2006 19:55
av GhostRider88
har et lite tileggs spørsmål og det er at på venstre hjulbue under så er det en liten steinsprut som jeg jeg har pusset å lakket med toyota lakk. Ovenfor denne steinspruten på framsiden så er det noen små lakk "kuler" som forrige eier har tatt på, pga steinprut. Det som jeg lurer på er om det kan være rust under dette. Jeg har kjennt på det og klora litt for å se om det var luftbobbler med rust under, men det er stein hardt og ingen ting flasser av, noe som det ville gjort om det var rust.
Er det noen som trur dette kan være rust? det flasser som sagt ikke av og det er stein hardt. Det som er brukt for å dekke steinspruten er en slik svart lakk penn.
Takker for svar

Legg innLagt inn:07 sep 2006 22:17
av christer
mente skiltrammen fra toyota... beklager, dårlig pressisert av meg...
Legg innLagt inn:08 sep 2006 07:05
av CelicaTurbo
få på 92+ frontleppen og lakker denne i bilens farge, og bytt til 94+ baklykter, samt litt lavere bil med fjærer+dempere så er du langt på vei i retning en tøffere bil som fremdeles ser orginal ut

Legg innLagt inn:08 sep 2006 07:25
av GhostRider88
GhostRider88 skrev:har et lite tileggs spørsmål og det er at på venstre hjulbue under så er det en liten steinsprut som jeg jeg har pusset å lakket med toyota lakk. Ovenfor denne steinspruten på framsiden så er det noen små lakk "kuler" som forrige eier har tatt på, pga steinprut. Det som jeg lurer på er om det kan være rust under dette. Jeg har kjennt på det og klora litt for å se om det var luftbobbler med rust under, men det er stein hardt og ingen ting flasser av, noe som det ville gjort om det var rust.
Er det noen som trur dette kan være rust? det flasser som sagt ikke av og det er stein hardt. Det som er brukt for å dekke steinspruten er en slik svart lakk penn.
Takker for svar 
Takker for svar
men er det noen som kan svare meg på det spørsmålet over? Tviler sterkt på at det er rust selv i og med at jeg har sett og kjennt hvordan det er, men vil høre andres mening også

Legg innLagt inn:08 sep 2006 09:22
av CelicaTurbo
er det hardt er det sannsynlighvis ikke rust..
Legg innLagt inn:08 sep 2006 12:22
av Morten
GhostRider88 skrev:virker så digg med lystgass hehe
men er ganske dyrt... måtte i tilfelle fått et bra tilbud om det skal bli noe. Noen som forressten vet om et lystgass kit som er rimelig? man må vell nesten få en som har erfaring med lystgass til å montere også... vil ikke risikere å ødelegge noe.
Husk og at det er skjulte kostnader med lystgass. Er jo ikke bare å montere og så er du ferdig for alltid, gassen må jo fylles på i hytt og pine også. sjekk ihvertfall ut hvor du kan få gjort det lokalt, og hvor mye det koster hver gang før du bestemmer deg.

Legg innLagt inn:08 sep 2006 14:45
av GhostRider88
CelicaTurbo skrev:er det hardt er det sannsynlighvis ikke rust..
det er det jeg trur også, for om det hadde vært rust så ville det jo ha flasset av når man pirket på det. Det er jo som sagt stein hardt
