TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Endelig mr2 eier!

• Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #22860  av Zerpent

Heisann!

Endelig har jeg blitt mr2 eier. Har hatt den såvidt over ei uke og er overlykkelig! For en morsom bil! Dette er noe annet enn skropel'n! :D

Har bare et par bilder av den foreløpig. Skal komme med flere straks.

Trenger nå en stereo til den. Er kun original kasettspiller som står i den nå. Noen som vet hvordan jeg får ut denne? Ser ikke noe på sidene til spilleren som kan løsne den. Må jeg demontere hele panelet eller?

Noen som vet hvor jeg kan få billig anlegg til bilen? Har mest lyst på pioneer men det kan nok hende prisen blir litt stiv.
Vedlegg
Litt skitten men... Uansett fin!
Litt skitten men... Uansett fin!
DSCN9132.jpg (157.24 kiB) Vist 4175 ganger
Mr2.jpg
Mr2.jpg (102.89 kiB) Vist 4175 ganger

#22861  av Mr2 Mk2

Jøss grattis med fet bil mann! 8)
Likte felgene,fikk faktisk bilen til å se "kraftigere" ut syns jeg...
Bilen var snadder,skulle hatt en slik selv :cry:

Hvor mye måtte du ut med da?

Anlegg?Vel det kan vel Alf fikse til en grei pris,hør med ham vettu :wink:

Hvordan syns du den er å kjøre da?
Vedlegg
Tday.gif
Tday.gif (4.76 kiB) Vist 4173 ganger

#22865  av MRQuoc

hoi! .. du vet at det vanker bot å ha skiltet akkurat der ? :)
har snakket meg unna den "mangelen" ett par ganger nå
men idag sitter den på plassen sin :]

#22868  av CelicaTurbo

grattis med ny bil da! (og kjør forsiktig nå på glatten :) ).

Ellers, spilleren får du ut om du trekker ut noe av dashen ja, det er ikke vanskelig. Du finner du skruer om du pukker ut askebegeret, mulig det var en skrue som stod under tenningsnøkkelen også. Ta det litt forsiktig så finner du enkelt ut av det, det er bare noen få skruer og resten klips. Deretter står spilleren skrudd fast med en skrue på hver side. Når du plugger ut spilleren ser du at det er to braketter som er skrudd fast i spilleren, skru disse av og bruk dem på den nye spilleren (det er hull som passer). Ledninger er litt stress men søker du på forumet finner du tegninger av hele stasen :)

#22878  av bose

Grattis med ny bil da!!!Bilstereo kan jeg oxo skaffe til en god pris. Du får spørre den som bor nærmest deg.

#22879  av hovik

Bilen trenger soting, men stilig farge :)

grattis, men nå blir det lenge å vente på sommeren.

#22881  av sindrejl

PEEEEN BIL!! Grattiss! råe felger mann ;)

#22885  av MRQuoc

bilen passer perfekt til sjøen der :)

#22887  av erling

Tøff! 8)

9,5x17 du har bak? Nam-nam.. :)

#22899  av Erlend

Gratulerer med MR2!! Den så jo rimelig strøken ut gitt! Fete felger også... bruk en dag på full vask, polering og behandling av gummilister og sånt, så blir den dritstrøken ;)

#22903  av MR2turbo

skikkelig nice bil! :P Gratulerer, ikke bli for ivrig i svingene før du kjenner den godt ;)

Likte og godt de azev felgene på den..

#22918  av @lpher

Congrats med 'ordentlig' bil ;-)

Jostein skrev: Likte felgene,fikk faktisk bilen til å se "kraftigere" ut syns jeg...
Ser ut som innpresset er rimelig på millimeteren ja...jula er så langt ute som de bør være...for utseendet sin del ihvertfall ;-)
Jostein skrev: Anlegg?Vel det kan vel Alf fikse til en grei pris,hør med ham vettu :wink:
Shure can....as allways...jeg matcher 'alt og alle'...and then some ;-)
Bare finn ut hva du vil ha, så skal jeg fikse pris til deg.... ;-)
CelicaTurbo skrev: Ledninger er litt stress men søker du på forumet finner du tegninger av hele stasen
Om han har modellen uten sub/forsterker så skal en Toyota-ISO gjøre nytta den ;-)

@lpher

#22921  av hovik

MR2turbo skrev:Gratulerer, ikke bli for ivrig i svingene før du kjenner den godt ;)
Mange sier at 91 mod mr2'n er skummel i svingene. Selv kan jeg ikke så å ha opplevd uforutsette utslag med bakended, selv med rimelig hard kjøring. (Av sunn fornuft har jeg ikke for vane å kaste meg på bremsen inn/midt i svingen)

Med forsiktig gasspådrag i svingene er det heller grepet på forhjula som må gi seg først etter min erfaring.

senka + 245/35/17 hjelper nok noe på grepet bakpå 8)