TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 4-AGE innsug \vakumslange

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #22886  av MRQuoc

4A-GE Injection-box ... noen som vet hvilken side de slangene skal være henne ? .. vakumslangen , og den dotten som er øverst til mot spjeldet ?

lurer ikke på om min står litt feil `:?

hvis man står slik .. med ansiktet mot spjeldet\ lufinntaket ..
hvilken side har dere den "dotten"\tappen som stenger luft? , bilde ?

jeg byttet nemlig plassene på de to , og fikk en mye renere "start" , sugde riktig luftmengde helt til 7000rpm ..
men forsatt er 4. og 5. gir ganske døde :?

*ny motor ny motor ny motor ny motor*

yoghourt

*ny motor ny motor ny motor ny motor*

#22890  av Mr2 Mk2

Faen så mye slit det er med denne bilen da,noen fremgang i saken eller?

-edit-Kan se på brodern sin imorra,men da må jeg vite hva du snakker om :wink:

Amund har vel en motor til salgs om prisen er der.Men om du først skal ha ny motor vil du vel gjerne ha en med litt med spark i?
Sist redigert av Mr2 Mk2 den 28 okt 2003 22:21, redigert 1 gang totalt.

#22891  av bose

Send bilde så kan jeg sjekke.Jeg vil ha motoren din hvis du finner på å skrote den.

#22893  av MRQuoc

hirr .. tror jeg kjørte i stykker ett eller anna på veien til Bergen .. skulle kanskje skifte filter og olje før jeg tok min første lang tur ? ..
btw .. saken er i forbrukerrådet... de venter på at begge parter har forklart seg :]
husk at forbrukerrådet er nøytral :]

brb* knipse bilde

#22895  av bose

Tror egentli ikke du har kjørt noe istykker.tror heller det at han som satte sammen motoren ikke hadde peiling på han dreiv med.

#22896  av Mr2 Mk2

bose skrev:Tror egentli ikke du har kjørt noe istykker.tror heller det at han som satte sammen motoren ikke hadde peiling på han dreiv med.
det er jeg definitivt enig med..Tror ikke han hadde så mye peil på hva han drev med igrunnnMen en kombinasjon tror jeg..Husker ikke når du skulle skifta olje jeg?

#22897  av MRQuoc

Jostein skrev:
bose skrev:Tror egentli ikke du har kjørt noe istykker.tror heller det at han som satte sammen motoren ikke hadde peiling på han dreiv med.
det er jeg definitivt enig med..Tror ikke han hadde så mye peil på hva han drev med igrunnnMen en kombinasjon tror jeg..Husker ikke når du skulle skifta olje jeg?
FØR jeg skulle kjøre over til bergen sa han.. .. men jeg tror også at han ikke har satt sammen motoren riktig ..
Vedlegg
DSC01343.JPG
DSC01343.JPG (45.28 kiB) Vist 3427 ganger

#22912  av mk1 black limited

Sitter nok på riktig sted, ihvertfall samme sted som min:

Bilde

#22924  av bose

sjekka selv.Det er riktig plass ja.Men har du huska å ettertrekke toppen?det skal gjøres etter 1000km hvis den har vært tatt av.Jeg har en Haynes rep bok,der står det både moment og rekkefølge hvis det skulle være inntresant.

#22929  av MRQuoc

f*** it .. den stod motsatt først !

jeg har jo faen ikke så stor tork-nøkkel ;]
må finne meg ett verksted.. eller en som har slik verktøy hjemme :]

#22930  av MRQuoc

misunner deg for den motoren "black Limited"

#22931  av bose

Den var strøken ja.lurer på om jeg skal plukke ut motoren får å pusse opp litt nedi der.Tar jeg en overhalling med en gang

#22955  av Amund

min motor ser ikke akkurat slik ut.. den har 4! vakuum slanger på innsuget, pluss ressonans boks og luftmemgde måler.

mk1black limited: er orginal luftfilter plassering på din bil i bagasjerom?

jeg har snart en motor til salgs, 88 mod. tror det er 2. rev 4age, forsterket bunn, rød skrift på toppen orginalt, flere ribber i blokka. runda 169k i dag.

#22982  av MRQuoc

Amund skrev:min motor ser ikke akkurat slik ut.. den har 4! vakuum slanger på innsuget, pluss ressonans boks og luftmemgde måler.

mk1black limited: er orginal luftfilter plassering på din bil i bagasjerom?

jeg har snart en motor til salgs, 88 mod. tror det er 2. rev 4age, forsterket bunn, rød skrift på toppen orginalt, flere ribber i blokka. runda 169k i dag.
har du en garasje .. passer jo den bra i en vitrineskap som pynt ;) :D

#23017  av Mr2 Mk2

..
Sist redigert av Mr2 Mk2 den 30 okt 2003 19:34, redigert 1 gang totalt.