TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Enda fler problemer med overhaling

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #197321  av BrennaRacing

For en stund siden satt jeg inn bilen min hos en bekjent som jobber på Toyota..Han skulle overhale motoren på grunn av veldig høyt oljeforbruk..

NÃ¥r jeg fikk bilen tilbake hadde de gjort dette:

-Skiftet stempelringer
-Skiftet lagre på veiv
-Skiftet oljedeflektorer
-Skiftet vannpumpe
-Skiftet registerreim og løpehjul
-Skiftet dynamoreim
-Skiftet motorolje
-Skiftet frostvæske
-Skiftet komplett motorpakningssett
-Honet opp sylindervegger
-Rengjort topp for sot
-Justert opp motor

Noen uker etter at jeg fikk den tilbake begynte den å bruke olje igjen, å litt etter det fikk jeg tenningsbank...Jeg ringte mekanikeren å han ba meg bare komme å levere den igjen...

I går fikk jeg tilbake bilen å fikk beskjed om at motoren så like jævli ut som den gjorde før jeg overhalte den...Sylinder nummer 3 så visst værst ut..Han sa også at det ikke var noe mer å gjøre med motoren, å ba meg bare skaffe meg en ny motor som han skulle sette inn gratis..

Noen som har vært borti noe lignende eller vet hva som kan være årsaken til at motoren ikke blir bra..?? Det må jo uansett være noe han kan gjøre for at den skal bli bra igjen...
Hadde vært deilig med ny motor, men det blir jo litt feil at jeg skal betale 21 lapper for en jobb som egentlig ikke har blitt gjort, for så å kanskje betale 20 lapper for en ny motor....

#197327  av Xlr8

kan de vere olje pompa er dårlig? angående de du fikk tennings bank kan de vere di har stilt tenninga feil? har du kjørt på 98bensin?

olje forbruke kan ver i toppen og? ventiltettningene? er ventilene blitt slipte?

ble dette jort "hvitt" eller ble de tatt på kvelds tid?
tror jeg ville prøvd å reklamert på jobben som har blitt jort vist dette ble jort av toyota..
eventuelt hørt med forbrukerombudet.. sende di en mail og spør om hva di anbefaler deg og jør.

#197631  av BrennaRacing

Når han overhalte den så hadde han jo oppe hele motoren å byttet ventiltettninger å alt...Men oljepumpa har han ikke byttet...Men kan tenningsbank føre til ødelagt motor??

Er gjort på kveldstid, å det er akkurat det som er poenget....Han sier jo at han ikke får gjort no mer med motoren å mener at jeg må kjøpe ny motor...Får nesten ringe å snakke litt med han...

Men noen som har peil på hva som kan være galt med motoren nå...Har egentlig lyst til å bare kjøpe meg ny motor, men det blir jo så sykt dyrt :(

#197671  av Xlr8

tennings bank kan ødelegge motoren. ny motor trenger ikke koste sjorta.. kan få di får en 15k jeg får min nye får 10k
er mye penger men er ikke så gale tatt til betraktning.

#197707  av Andy_Celica

BrennaRacing skrev:Når han overhalte den så hadde han jo oppe hele motoren å byttet ventiltettninger å alt...Men oljepumpa har han ikke byttet...Men kan tenningsbank føre til ødelagt motor??

Er gjort på kveldstid, å det er akkurat det som er poenget....Han sier jo at han ikke får gjort no mer med motoren å mener at jeg må kjøpe ny motor...Får nesten ringe å snakke litt med han...

Men noen som har peil på hva som kan være galt med motoren nå...Har egentlig lyst til å bare kjøpe meg ny motor, men det blir jo så sykt dyrt :(
Tenningsbank: det ligger egentlig litt i ordet, for mye eller alt for feil tenning fører til tenningsbank, det som skjer er at du rett og slett banker istykker stemplene, veggene mellom stempelringene har en stygg uvane av å ryke da, og hvis de bitene løsner og kommer ut mellom stempel og sylinder, da er det kjørt.

Men hvis han har stilt tenninga helt feil, så må han jo kunne inngå et kompremis med deg, har du i tilfelle fått en slags kvitering eller slikt på den jobben han gjorde?

Men hvis du i tilfelle skal ha den en ny motor så ville jeg tatt en titt på denne: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=18116

#198101  av BrennaRacing

Men er kanskje 1,5 måned siden jeg fikk tenningsbank...Så er det ikke litt usannsynlig at motoren har blitt ødelagt allerede...?? Men han sa også at det var sylinderveggene i sylinder nr 3 som ikke så helt bra ut...

Men jeg må uansett inngå et kompromiss med han, for er ikke gøy å kjøpe ny motor (helst turbo) å så ha betalt 21 k for en overhaling som var bortkastet... Han sa at han skulle sette i den nye motoren gratis...Men etter så mye problemer så er jeg egentlig ikke no særlig keen på å be han overhale den en gang til..

Pluss at hvis jeg først skal bytte motor, så er det vel kanskje greit å velge turbo, for da får man jo litt mer igjen for bilen senere