Side 1 av 2

Skadelig å kjøre med defekt lambda?

Legg innLagt inn:16 sep 2006 22:12
av Mr2Even
Jeg har kjørt med defekt lambda/oxigen sensor i lengre tid. Kan dette ha skadet motoren på noen vis ?

Legg innLagt inn:17 sep 2006 03:11
av BT-GTI
nei det har ikke så mye å si for skade på motor. du ville nok ikke ha helt opptimalt co nivå, litt hvis ikke mer over normalt. motoren vill nok klare seg, men lamdaen er jo der av en grunn...

Legg innLagt inn:17 sep 2006 07:30
av Mr2Even
Ja ok. Jeg byttet tennplugger for noen dager siden, og da så det ut som motoren ikke har fått riktig blanding. Tror nok lambdaen spiller en rolle med hvor riktige verdier bensin/luft motoren får..

Legg innLagt inn:17 sep 2006 07:54
av Mr2 Mk2
Mr2Even skrev:Ja ok. Jeg byttet tennplugger for noen dager siden, og da så det ut som motoren ikke har fått riktig blanding. Tror nok lambdaen spiller en rolle med hvor riktige verdier bensin/luft motoren får..
Var de veldig hvite?

Legg innLagt inn:17 sep 2006 10:43
av Mr2Even
Mr2 Mk2 skrev:
Mr2Even skrev:Ja ok. Jeg byttet tennplugger for noen dager siden, og da så det ut som motoren ikke har fått riktig blanding. Tror nok lambdaen spiller en rolle med hvor riktige verdier bensin/luft motoren får..
Var de veldig hvite?
Ja veldig hvite ja... Hva er årsaken ?

Legg innLagt inn:17 sep 2006 10:48
av defred
Da går motoren din for magert, ikke bra for da blir tempraturen for høy. Bytt lambda`n din du. Blir nok tryggest sånn, og jeg tror ikke en ny føler koster all verden i forhold til en "rast" motor.

Legg innLagt inn:17 sep 2006 10:57
av Mr2Even
defred skrev:Da går motoren din for magert, ikke bra for da blir tempraturen for høy. Bytt lambda`n din du. Blir nok tryggest sånn, og jeg tror ikke en ny føler koster all verden i forhold til en "rast" motor.
Ok. svarte, håper jeg ikke har skadet motoren på noe vis. Jeg har kjørt med feilen lenge. Har hatt dårlig respons og akselrasjon. Har målt motstanden i lambdaen, og den var feil. Ny kostet visst 1400,- Bytter den ja

Legg innLagt inn:17 sep 2006 10:57
av Mr2 Mk2
visst den minner om pluggen på bilde vil jeg tro du har en "oljelekkasje", og for høy forbrenningstemperatur.(mager blanding)

Legg innLagt inn:17 sep 2006 11:01
av Mr2Even
Nei, den var lang ifra så dårlig..

Legg innLagt inn:17 sep 2006 11:06
av Mr2 Mk2
Noe slikt vil den se ut visst forbrenningen er "normal", gjerne litt mer "brunaktig".

Legg innLagt inn:17 sep 2006 11:08
av Mr2Even
ok.. ja min manglet brunfargen. Bra å ha dette forumet :) Hvor hentet du de bildene fra?

Legg innLagt inn:18 sep 2006 06:43
av WaxFraq
hvordan finner man ut at bilen går magert?
å hva gjør man med det?

Legg innLagt inn:18 sep 2006 13:54
av Mr2Even
WaxFraq skrev:hvordan finner man ut at bilen går magert?
å hva gjør man med det?
Vet ikke noe annet enn at man kan se det på pluggene, og at kanalene kan bli tette..

Legg innLagt inn:18 sep 2006 13:56
av møkkamann
Mr2Even skrev:
WaxFraq skrev:hvordan finner man ut at bilen går magert?
å hva gjør man med det?
Vet ikke noe annet enn at man kan se det på pluggene, og at kanalene kan bli tette..
Hvilke kanaler? :roll:

Legg innLagt inn:18 sep 2006 14:29
av sindrejl
møkkamann skrev:
Mr2Even skrev:
WaxFraq skrev:hvordan finner man ut at bilen går magert?
å hva gjør man med det?
Vet ikke noe annet enn at man kan se det på pluggene, og at kanalene kan bli tette..
Hvilke kanaler? :roll:
de som ikke burde bli tette :mrgreen: