TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Apexi luftfilter ST182

• Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#197509  av tojo

Kjøp et Apexi filter å lag adapteret selv. :wink: evnt kjøpe på http://www.ebay.com søk på "apexi adapter"

#197517  av bjornix

Jeg har ikke peiling på det her, men er det sånn at selve filteret er kliss likt uansett hvilken bil man kjøper det til, men at adapteret som følger med er tilpassa en enkelt modell? Fant et par "universal adapter" på ebay, disse burde duge bra da?

#197783  av bjornix

bjornix skrev:Jeg har ikke peiling på det her, men er det sånn at selve filteret er kliss likt uansett hvilken bil man kjøper det til, men at adapteret som følger med er tilpassa en enkelt modell? Fant et par "universal adapter" på ebay, disse burde duge bra da?
Noen som kan bekrefte dette? Eventuelt gi en liten forklaring hvis jeg har misforstått...

Noe jeg bør passe på når jeg setter på filteret? Slanger, sensorer etc.

#197784  av csstian

Her en addapter til et sånn filter som er tilpasset cs som jeg ikke har bruk for.

#197815  av oleb

Da jeg monterte konfilter på min st182, fant jeg bare et filter som hadde rett diameter (jeg brukte green), og klemte det rett på den gummi"armen" som går til den originale luftfilterboksen. Borret et lite hull i bakkant av filteret (i plasten), og stakk innsugstemperaturmåleren inn der (passet på at det ble tett).

Med andre ord: så enkelt at selv jeg klarte det :)

#197848  av RejecteD

Akkurat satt på åpent filter på bilen min. Kjøpte et kit jeg da. Fra kollevold.no Dette var K&N filter, jeg er meget fornøyd. Der fulgte det med alt du trengte. Bolt til å få det til å sitte bedre. Og et plast rør så du får mer luft på det osv.

Bra og simpelt mener nå jeg. Men er jo K&N så siden du hadde bestemt deg for Apexi så er det vel kanskje ikke så aktuellt...
 #197973  av hugomidt

eg kjøpte meg minste apexi filteret , et universalt.
der er den flens en må skru på, eg fikk en til å dreie en flens av et rør og ei plate,
kjøpte meg en silikon overgang og ei slangeklemme,
har et støttestag på under sida,
gjir finn lyd,
blend av resonans boksen og mens en er igang.
Vedlegg
img_3672_143.jpg
img_3672_143.jpg (59.54 kiB) Vist 604 ganger
 #198146  av RejecteD

hugomidt skrev:blend av resonans boksen og mens en er igang.
Er det bare å fjerne denne? Hvordan fikk du tettet hullet som var der? Og hvorfor fjerne denne? :)