TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• forskjell pÃ¥ gti og turbo??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #198155  av japse-gnmfr

Har søkt litt men finner det ikke ut ass så håper på og få litt hjelp:D

Hva er forskjellen på mr2gti(1991mod) og turboen??
Og hva er forskjellen på 2gen og 3 gen mr2 turbo..

Mvh Kristoffer..

#198165  av BT-GTI

forsjellene er at gti utgaven er sugemotor, oftest i norge med navn 3sge..
turbo utgaven ...vel har turbo! og hetter 3sgte (hvis ikke folk som erling og morten har vært i nærheten da) :wink: .

forskjellen mellom turbo og sugemotoren håper jeg sier seg selv. det er mere hester i turboutgaven pga turbo.... 91 mod med turbo er us import i norge. med unntak av yterst få som har tatt turen over med kiel ferga...

forskjellen mellom 2gen og 3gen mr2 er at i 1994 oppdaterte toyota mr2ene sine, et generasjonsskifte kan man kalle det. tenker mea motor messig så økte de effekten fra 205hk(us-turbo)- til 245hk, men i japan hadde de sin egen utgave av 2gen som kom med 225hk. dette pga forskjellig oktan-nivå annen ecu og annen turbo++

utseenede messig så kom 94 bilene med "runde"baklykter" og noen kosmetiske ting...

men trenger du finne ut mer men finner det ikke sjekk ut: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=18377 der står det meste!!!!

#198185  av CelicaTurbo

og ellers, det er ingen mekaniske forskjeller mellom GTi og Amerikansk turbomodell enn hva som er direkte knyttet til turbomotoren.. bremser, karosseri, hjuloppheng osv er det samme.

#198237  av japse-gnmfr

Har skjønt det her men mente liksom er det store forskjeller i selve motoren på gtien og turboen..Tenkte er det mye som må til for og bygge omen gti motor til samme motor som turbo motoren...
Og hva er forskjellen på gen2 og 3 bortsett fra hester tenkte mer inne i motoren hehe..

Håper jeg forklarte bedre nå;)

#198251  av CelicaTurbo

forskjellene mellom gen2 og gen3 er omtalt en del ganger men det er i hovedsak forskjellig topp og innsug på de to motorene, og forskjellig motorstyring/turbo. Forskjeller mellom 3S-GE og 3S-GTE er en del mindre detaljer men det er i bunn og grunn samme motorblokk, det er dyrt å bygge om en 3S-GE så jeg vil heller anbefale å bytte hele motoren.