hei nå har jeg et veldig merkelig problem med bilen. er noen måneder siden det ble byttet chlutch på den og etter det så har jeg ikke brukt den mye men den har virket fint. en dagen her kjørte jeg den ut av garasjen parkerte den og da jeg skulle kjøre den inn igjen så får jeg den ikke i gir. virker som om ikke clutchen løser ut riktig. hva kan dette komme av? har luftet den flere ganger og virker ikke som om det er luft i systemet har også tatt i ser clutchen å sett på den og der virker alt greit. når motoren ikke går så går det greit å gire med bilen men da jeg starter opp så får jeg den ikke i gir. nå står bilen på bukker i garasjen og da får jeg den i gir men clutchen løser fortsatt ikke nok ut... kan utløse gaffelen være ødelagt?
Kan det ha blitt rust på akslingen som disken skal skli på ?
Dette er noe som lett skjer hvis man gjør denne helt ren i forbindelse med kløtsjbytte. Skal være en helt tynn hinne med fett på akslingen. For mye fett er heller ikke bra, men da kommer gjerne problemene etter en tids bruk. Si fra hva som var problemet når du finner ut av det!

Mvh Erling