Hei! Jeg har byttet lambda, forde det var feil på den gamle. Men kan ikke si jeg merker noe bedring.. Tar det tid før den går optimalt igjen etter bytte? synes jeg har lest noe om det før..
Larsen skrev:Lambda sonden må varmes opp før den virker. Det tar bare et par minutter med kjøring, men kan ta litt tid før den blir varm på tomgang. Ellers så skal det ikke være noen form for "innkjøring" Den fungere best da den er ny og blir deretter bare dårligere med årene.Javell.. Leste et sted at jernen i bilen måtte omprogramere seg selv på et vis. Justere seg opp igjen, og at dette kunne ta noen dager...?
Mr2Even skrev:Stemmer vel det, men den forskjellene er ganke liten til at de fleste merker noeLarsen skrev:Lambda sonden må varmes opp før den virker. Det tar bare et par minutter med kjøring, men kan ta litt tid før den blir varm på tomgang. Ellers så skal det ikke være noen form for "innkjøring" Den fungere best da den er ny og blir deretter bare dårligere med årene.Javell.. Leste et sted at jernen i bilen måtte omprogramere seg selv på et vis. Justere seg opp igjen, og at dette kunne ta noen dager...?
Ivar skrev:...og min gamle 92 MR2 GTi hadde fire ledereFireWalk skrev:lambdaen har en innebygd heater som gjør at den varmer seg opp på noen få sekunder etter at tenningen er skrudd på.Det er ytterst få MR2er som har heater på lambdaen. (Fire ledere)
Det er vanligvis MR2 turbo fra USA som har dette.
CelicaTurbo skrev:Min gamle GTi hadde to leder mens min MR2 Turbo har én leder.Ivar skrev:...og min gamle 92 MR2 GTi hadde fire ledereFireWalk skrev:lambdaen har en innebygd heater som gjør at den varmer seg opp på noen få sekunder etter at tenningen er skrudd på.Det er ytterst få MR2er som har heater på lambdaen. (Fire ledere)
Det er vanligvis MR2 turbo fra USA som har dette.
Mr2Even skrev:Luftfilteret er nytt, ledningsnettet er nytt, fordelerlokk og rotor ny og tennpluggene er nye. Snakket m en på Toyota idag, og han mente det kanskje kunne være Trottol-sensor som er gammel eller en eller annen luftføler..? Hvilke føler kan det være han mente, og hvor sitter denne lyft-føleren.. ? eh., Kan gammel dynamo ha innvirkning på akselrasjonen ?Vet ikke om du har map eller maf sensor. Maf sensor er en mellom stor boks mellom luftfilteret og gass spjeldet. Hvis du har map sensor så sitter den på veggen ved insugsmanifoilen (liten svart boks hvor det står map sensor). Har du sjekket om det er noen feilkoder på ecu'en ennå da? Hvis du ikke har bgb (service håndboka) så kan jeg legge ut bilder av både luftføler og trottle sensoren til helgen.