Side 1 av 3
Bilen går dårlig når varm..
Legg innLagt inn:27 sep 2006 18:20
av Mr2Even
Hei. Jeg synes bilen går dårligere/akselrerer dårligere når den er varm, hva kan dette komme av?
Legg innLagt inn:27 sep 2006 18:42
av Larsen
Hvis du beskriver symptomene bedre så er det mye lettere å gi et fornuftig svar.
Legg innLagt inn:27 sep 2006 18:58
av Mr2Even
Effekten dabber liksom litt av over hele spekteret, men bilen går ok..
Legg innLagt inn:27 sep 2006 21:13
av Mr2Even
Ble litt bedre når jeg strammet tennpluggene idag, men den drar ikke så godt som den skal..
Legg innLagt inn:27 sep 2006 22:14
av sethro
Har du bytta luft filter og satt det i motor rommet.
Kan det hende at motoren får varm luft.
Legg innLagt inn:28 sep 2006 09:08
av predator
Eller ta en komptest...
Legg innLagt inn:28 sep 2006 09:32
av cameleon
sethro skrev:Har du bytta luft filter og satt det i motor rommet.
Hvor ellers skal man montere det da

Legg innLagt inn:28 sep 2006 09:48
av chris
cameleon skrev:sethro skrev:Har du bytta luft filter og satt det i motor rommet.
Hvor ellers skal man montere det da 
Jeg fester det på venstre speil. Mest frisk luft der.

Legg innLagt inn:28 sep 2006 10:12
av Mr2Even
ja den var jammen meg goo!

Har nytt innsatsfilter(greenfilter) Det kommer også rar lyd når den når 4000omdr . Compen er bra
Legg innLagt inn:28 sep 2006 10:43
av Andy_Celica
Mr2Even skrev:ja den var jammen meg goo!
Har nytt innsatsfilter(greenfilter) Det kommer også rar lyd når den når 4000omdr . Compen er bra
Hvis den holder igjen når du kommer opp på turtal ville jeg bytta, fordeler lokk/rotor, muligens oxo plugger.
Legg innLagt inn:28 sep 2006 16:29
av CelicaGT
Sjekka tenning også?
Legg innLagt inn:28 sep 2006 17:48
av Mr2Even
Ja tenninga er kjekka og den ligger på litt over 10grader. Tennplugger, kabler, rotor og lokk har jeg også byttet. (Må i den forbinnelseo nevne at tikking i motor ble borte med overgang til platina plugger) Har målt klaringen inne i pungtene på fordeleren, og den virket grei også.
Motoren bruker heller ikke olje. Kan det være at ventilene må skimses opp? motor har gått 65000km etter full overhalding for 4år siden.
Bankesensoren eller gass-spjeld sensoren begyner jo å bli gamle ? kanskje jeg må justere eller bytte disse sensorene?
hm.. hva tror dere?
Legg innLagt inn:28 sep 2006 19:52
av Larsen
kan lønne seg å sjekke gass spjeld sensor (tps) men det er en ganske knotete jobb. Hvis det ikke er gjordt kan du også sjekke etter feil koder.
Legg innLagt inn:28 sep 2006 21:43
av Mr2Even
Larsen skrev:kan lønne seg å sjekke gass spjeld sensor (tps) men det er en ganske knotete jobb. Hvis det ikke er gjordt kan du også sjekke etter feil koder.
Knotete jobb? er det ikke bare å måle og bruke blad-fjærer? Det er ingen feil mld lenger.. Kanskje det er coilen..?
Legg innLagt inn:28 sep 2006 21:50
av Larsen
Mr2Even skrev:Larsen skrev:kan lønne seg å sjekke gass spjeld sensor (tps) men det er en ganske knotete jobb. Hvis det ikke er gjordt kan du også sjekke etter feil koder.
Knotete jobb? er det ikke bare å måle og bruke blad-fjærer? Det er ingen feil mld lenger.. Kanskje det er coilen..?
Stemmer jo det, men jeg syns det er rimelig knotete å komme til kontaktene på sensoren. Er ikke coilen, da ville den gått fårlig uansett.