TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ta ut baksetet?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #199908  av Gt-4-Ever

Er det lov? Må bilen regges til 2seter da? evt. kostnad? Vurderer å fjerne baksetet i celicaen til fordel for litt bilstereobygg :D

#199914  av Thomas S

Tror ikke det skal være noe problem! Eneste er vell at vognkortet blir ugyldig.

#199917  av nlight

Er ingenting som sier at du må ha baksetet i bilen.
ThaShiZnitH: vognkort ugyldig??? Ser du har 10 poster per dag i snitt.. hvor mange av de har du faktisk peiling på hva du prater om? :roll:

#199923  av Thomas S

I vognkortet står det antall seter det er i bilen og med engang det endres blir vognkortet ugyldig men tro neppe du får noe bot for det, men vist du slenger mere seter i en bil og de blir brukt uten at det står i vognkortet kan det være du får en klaps i kinnet.
Sist redigert av Thomas S den 28 sep 2006 23:21, redigert 1 gang totalt.

#199927  av T16REX

:lol: Trodde det ble billigere hvis bilen har bare 2 seter jeg... (Varebil reg.) :lol:

#199928  av BT-GTI

jeg ville ha ringt statens vegvesen å spurt. har sitti å lest direktiver og lover i en halv time nå, men blir ikke klok på det.
det står masser om bilbelte og dens plassering osv men ingen ting om seter i biler annet enn i russebiler og militæbiler på states egne nettsider...
mener det ikke er noe galt i å fjerne seter, er mere lover og krøll hvis du skulle hat inn et sete til osv..eller ha folk i bil uten belte osv..

men jeg kjenner jo en del som har ribba bilene sine og de har ikke hat noe problem..men veit ikke hva folka fra SVV har sagt da..

men for å være på den sikre siden så ta en telefon til vegvesenet. :wink:

#199956  av Thomas S

Som sagt tror jeg de ikke har noe imot det! Kjenner en som fjernet og fikk ingen problemer ved godkjenning. Så det er bare i grunnen å fjerene i vei, og reglene til BT kommer du aldri til å skjønne deg på :lol:

#199980  av chris

Trenger såklart ikke godkjenning for å ta ut seter fra en bil. Bare å plukke ut det :) Og nei, vognkortet blir ikke ugyldig :)

Varebil-reg får du såklart ikke, da det stilles krav til at du skal få inn en stor kasse av bestemte mål.. og da må du nesten ha en varebil.

Før var det faktisk mulig å få grønnskilt på det meste som hadde to seter.. var jo opptil flere som kjørte rundt med Porscher med grønne skilter.. men dette går da altså ikke nå lenger ;)

#199982  av Thomas S

:oops: Det hvar ihvertfall det jge har hørt at med engang noe ble forandret så ble vognkortet "ugyldig"
Men hadde gjort seg med en MR2 på grønne skilter da :lol:

#199995  av chris

ThaShiZnitH skrev::oops: Det hvar ihvertfall det jge har hørt at med engang noe ble forandret så ble vognkortet "ugyldig"
Men hadde gjort seg med en MR2 på grønne skilter da :lol:
Ja, det du forandrer på en bil skal egentlig godkjennes. Men det er ingen lover som tvinger en til å ha baksetene i bilen montert. Vognkortet er fortsatt gyldig, for man har ikke endret noe. Er værre om man har bil som man vil ha inn flere seter i. Da må det godkjennes og krav til beltefester etc.

#199996  av Thomas S

Vi fjernet baksetene på en Toyota Corolla for å få plass til anlegg og da fikk vi beskjed av faren til kompisen min at vi måtte bestille nytt vognkort å greie! :? Men, men... Bare riv ut setene du GT-4Ever :wink:

#200138  av chris

ThaShiZnitH skrev:Vi fjernet baksetene på en Toyota Corolla for å få plass til anlegg og da fikk vi beskjed av faren til kompisen min at vi måtte bestille nytt vognkort å greie! :? Men, men... Bare riv ut setene du GT-4Ever :wink:
Da tror jeg dere ble lurt av en som ikke hadde spesielt peiling gitt ;)

#200146  av jumbo

chris skrev:Trenger såklart ikke godkjenning for å ta ut seter fra en bil. Bare å plukke ut det :) Og nei, vognkortet blir ikke ugyldig :)
Vel, jeg sitter med følelsen at dere mener det samme men lurer hverandre med terminoligi og ordkløving her...

Vognkortet blir jo inkonsistent med virkeligheten, DET er det jo ingen tvil om, og man vel kanskje velge å kalle det for "ugyldig" - hadde ikke overrasket meg mye om vegvesenet var så firkantet lol, men at dette er et problem i praksis tviler jeg på, og det har jo heller ingen påstått i denne tråden

Og Chris.... sender du meg den pluggen? Alt installert og funker fint, minus den :D

#200270  av chris

jumbo skrev: Og Chris.... sender du meg den pluggen? Alt installert og funker fint, minus den :D
Glemte jo såklart det før jeg tok ferie da :P