TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lambodører?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #200658  av Rollaole

Hvor "bra" kvalitet er et universalt lambodør kit til 6-8lapper?
Hørt alle historiene, lambodører som detter av og knekker,
Hvem monterer dem sikkelig?
Hørt at EyeCandy gjør en ræva jobb på dette blant annet..

DenSorteCelicaen: Hvem satt på dine?

#201091  av Rollaole

Ingen som er kjent med lambodører?

#201096  av T16REX

Jeg skal ikke si noe sikkert, men jeg har hørt at LSD lambodører er skikkelig kvalitet. Folk sier at man heller skal investere i de til 15K istedenfor "billige" kopier til halvparten, da de gjerne får dårlige dempere etter hvert. Men, som jeg sa tidligere, jeg vet ingenting sikkert. Men jeg personlig ville ha gått for orginalene. :)

#201099  av zejjiz

så på pimp my ride i går...den celicaen de styla var rimelig fin...men det spesielle var lambodører som åpna seg 130 grader eller noe...da snakker vi lambodører =)

#201114  av Rollaole

zejjiz skrev:så på pimp my ride i går...den celicaen de styla var rimelig fin...men det spesielle var lambodører som åpna seg 130 grader eller noe...da snakker vi lambodører =)
Det er sinnsykt tøft ja, Men får se hva dte blir til, Har 4dørs, så kanskje jeg får bygga om til selvmordsdører bak istedenfor.. :)

#201116  av celicat23

Rollaole skrev:
zejjiz skrev:så på pimp my ride i går...den celicaen de styla var rimelig fin...men det spesielle var lambodører som åpna seg 130 grader eller noe...da snakker vi lambodører =)
Det er sinnsykt tøft ja, Men får se hva dte blir til, Har 4dørs, så kanskje jeg får bygga om til selvmordsdører bak istedenfor.. :)
4 dørs bil med lambo dører ser fryktelig teit ut. For 4 dørs så er "suicide doors" egentlig det eneste valget.

Når det gjelder lambo dører...

http://www.lsd-doors.com har hengslene som er vel ansett som de beste av veldig mange. Hvis du vil ha dører som går "rett opp" så er det gt-factory sine hengsler du er ute etter.

Stort sett alle disse universal billig hengslene kjøper du kun hvis du vil ha ei vinglete dør som du er urolig for at skal dette av hver gang du åpner døra.

#201163  av SuperZite

Skal du ha lambo dører burde du går for lsd alt annet er som det blir sagt her ikke bra.. Sofienbegbilsenter i oslo kan skaffe og montere dører for deg. Vis du har sett MadToy (sort bmw) og MadStang (gul mustang) så er de montert av dem, og det er veldig bra utført arbeid. Jeg har hatt en finger med i spillet på begge bilene men ikke med dørene.

#201257  av Rollaole

SuperZite skrev:Skal du ha lambo dører burde du går for lsd alt annet er som det blir sagt her ikke bra.. Sofienbegbilsenter i oslo kan skaffe og montere dører for deg. Vis du har sett MadToy (sort bmw) og MadStang (gul mustang) så er de montert av dem, og det er veldig bra utført arbeid. Jeg har hatt en finger med i spillet på begge bilene men ikke med dørene.
Dyrt og få montert? Tar dem også suicide doors?

#201259  av Rollaole

celicat23 skrev: 4 dørs bil med lambo dører ser fryktelig teit ut.
Det er vel egentlig en smaks sak. Synd det er tøft uansett jeg men. :)

#206060  av d-roc

har sett flere utrolig dårlige universal kit hvor man bla. ikke har fått opnet dørene utover engang forde de treffer skjermene i forrkant. mange av de billige kitene som ikke er sterke nok til å holde dørene oppe, så de siger ned når det er kaldt ute eller står i oppoverbakker. mange av de kitene som bare opner 10-15 grader horisontalt så det blir utrolig vanskelig å komme ut og inn av bilen. har selv montert lsd kit og har ikke angret siden. full bruksandvisning med bilder og tekst fra start til slutt. og svert enkel montering, hvor du når som helst kan bytte tilbake til de orginale hengslene om noe skulle gå galt.
dette er hvertfall mitt råd. lsd koster dobbelt så mye men montering og resultate blir også dobbelt så bra. pluss at de per i dag er det eneste tyf. godkjente kitet på markede.

mvh. Daniel Andreassen