TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ta ut motor mk1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #200681  av ure

Skal ta ut en 4a-ge motor og lurer på hvordan dette gjøres enklest mulig,må man ta av drivaksler først og så senke motoren ned? Hvordan er det best å ta av motorfestene?Har søkt på forumet men fant ikke akkurat det jeg lurte på. Så hvis noen har gjort dette før å kan beskrive åssen man tar ut motoren takker jeg for tips... :?

#200687  av Mr2 Mk2

har gjort dette et utall ganger, er egentlig ikke noen spesiell fremgangsmåte. Det sier seg selv egentlig når du begynner :wink: du får den ut på 45 min inkl cola pauser :lol: Ang drivaksler så har jeg alltid tatt dem ut ja.

#200712  av Amund

Mr2 Mk2 skrev:har gjort dette et utall ganger, er egentlig ikke noen spesiell fremgangsmåte. Det sier seg selv egentlig når du begynner :wink: du får den ut på 45 min inkl cola pauser :lol: Ang drivaksler så har jeg alltid tatt dem ut ja.
var det ikkje 40 min :wink:
og akslingene løsner du kun inne ved girkassen, slipper å ta de heilt av.

#200717  av Xlr8

45min??? har dere løfte bukk da eller er de på bakken?:P

#200803  av ure

Takker for svar men det er et helvete så langt, gjenstår å få av drivaksler og motorfester,blir spennende å se om jeg får løftet bilen høyt nok :? Drivakslene blir skrudd av inne på girkassen vel???? Har aldrig gjort dette før.

#200804  av donk2k

skrues av inne ved girkassa ja. HÃ¥per bildene hjelper....
Vedlegg
DSC00050.JPG
DSC00050.JPG (420.84 kiB) Vist 120 ganger
DSC00041.JPG
DSC00041.JPG (334.91 kiB) Vist 121 ganger

#200807  av ure

Jo takk, skal prøve :roll:

#200827  av Mr2 Mk2

Amund skrev:var det ikkje 40 min :wink:
hehe, stemmer vel det, begynner å bli en stund siden :lol:
ure skrev:Drivakslene blir skrudd av inne på girkassen vel???? Har aldrig gjort dette før.
Foretrekker å bare trekke de ut jeg. :)

#200831  av ure

Tok av hele drivakselene, det gikk greit ,bare motorfester igjen nå...imorgen...