Side 1 av 1
Ta ut motor mk1
Legg innLagt inn:02 okt 2006 20:58
av ure
Skal ta ut en 4a-ge motor og lurer på hvordan dette gjøres enklest mulig,må man ta av drivaksler først og så senke motoren ned? Hvordan er det best å ta av motorfestene?Har søkt på forumet men fant ikke akkurat det jeg lurte på. Så hvis noen har gjort dette før å kan beskrive åssen man tar ut motoren takker jeg for tips...

Legg innLagt inn:02 okt 2006 21:17
av Mr2 Mk2
har gjort dette et utall ganger, er egentlig ikke noen spesiell fremgangsmåte. Det sier seg selv egentlig når du begynner

du får den ut på 45 min inkl cola pauser

Ang drivaksler så har jeg alltid tatt dem ut ja.
Legg innLagt inn:02 okt 2006 22:16
av kghaas
Legg innLagt inn:02 okt 2006 22:19
av Amund
Mr2 Mk2 skrev:har gjort dette et utall ganger, er egentlig ikke noen spesiell fremgangsmåte. Det sier seg selv egentlig når du begynner
du får den ut på 45 min inkl cola pauser
Ang drivaksler så har jeg alltid tatt dem ut ja.
var det ikkje 40 min
og akslingene løsner du kun inne ved girkassen, slipper å ta de heilt av.
Legg innLagt inn:02 okt 2006 22:30
av Xlr8
45min??? har dere løfte bukk da eller er de på bakken?:P
Legg innLagt inn:03 okt 2006 17:16
av ure
Takker for svar men det er et helvete så langt, gjenstår å få av drivaksler og motorfester,blir spennende å se om jeg får løftet bilen høyt nok

Drivakslene blir skrudd av inne på girkassen vel???? Har aldrig gjort dette før.
Legg innLagt inn:03 okt 2006 17:23
av donk2k
skrues av inne ved girkassa ja. Håper bildene hjelper....
Legg innLagt inn:03 okt 2006 17:47
av ure
Jo takk, skal prøve

Legg innLagt inn:03 okt 2006 20:27
av Mr2 Mk2
Amund skrev:var det ikkje 40 min
hehe, stemmer vel det, begynner å bli en stund siden
ure skrev:Drivakslene blir skrudd av inne på girkassen vel???? Har aldrig gjort dette før.
Foretrekker å bare trekke de ut jeg.

Legg innLagt inn:03 okt 2006 21:11
av ure
Tok av hele drivakselene, det gikk greit ,bare motorfester igjen nå...imorgen...