TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• sliter med Ã¥ fÃ¥ av reimhjul..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #200882  av bose

Må bytte reimhjulet som sitter på veiva. den som er til dynamoen og vannpumpa.. noen som har snøring på åssen jeg får av spettakelet?

takk for svar

#200929  av kennethx

Du har prøvd mutter trekker?

Ellers kan du "kile" en gammel for stor registreerim, slik at du drar en fold tilbake rundt og under reimen igjen, slik at jo mer du strammer, jo mer sitter den fast, heng deg på med en liten kraft arm og så slår du på kraftarmen. Det som måtte til på reimhjulet mitt sist...

#200931  av tojo

Hmm om jeg husker rett sitter dette reimhjulet med 108Nm.
Løsningen er enten muttertrekker eller Toyotas spesialverktøy.
Du kan også løsne dette hjulet ved å låse av bolten og bruke starteren.(men obs! vær forsiktig)
Sist redigert av tojo den 04 okt 2006 14:39, redigert 1 gang totalt.

#200933  av Larsen

eller bruk starter trikset. Fest en latmannsarm til bolten og sørg for at den "butter" mot noe.Dra motoren på starteren

#200942  av jij1984

Måtte bruke starter trikset på min...
Satt så inni H* fast..

#200943  av Andy_Celica

Eller så kommer du til svinghulet under på girkassen, sett inn et skruhjern der, så stor som mulig, sørg for at det butter mot noe, så skrur du bare av den skruen, er ikke noe poblem egentlig.

#200959  av Larsen

Andy_Celica skrev:Eller så kommer du til svinghulet under på girkassen, sett inn et skruhjern der, så stor som mulig, sørg for at det butter mot noe, så skrur du bare av den skruen, er ikke noe poblem egentlig.
Hvor vanskelig det bolten er å ta av er forskjelig. Jeg prøvde å skru av med både muttertrekker og latmannsarm jeg.

#201021  av pezman

Funker fint å ta den av med en muttertrekker...
Tok min av igår da jeg holder på å skifte ventiltettningene

#201047  av kennethx

pezman skrev:Funker fint å ta den av med en muttertrekker...
Tok min av igår da jeg holder på å skifte ventiltettningene
Som larsen skriver, det er veldig forskjellig, gikk ikke på min i det hele tatt!

#202877  av pkgrette

jeg ville brukt muttertrekker en annen ting er å få det av jeg ahr laget sess verktøy til den:P etter at jeg ødla et hjul
ikke lett å få tak i lover deg,,,
bare si fra kan du få bildet av verktøyet jeg bruker:D