TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som har litt kjennskap til Previa?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #201122  av chris

Til tross for at dette egentlig er et sportsbil-forum, så spør jeg likevel jeg ;)

Er det noen som har kjennskap til Previa? Hva man må passe på, evt revisjoner (vet de fikk en facelift i 2003/2004, med noe økning i standard utstyr), men kanskje noen vet mer om dette? Er det noen forskjell på de som går som varebil og 5/7 seterne? Tenker da på om det er noe som er endret utover det å fjerne stolene liksom.

#201232  av STIRLING

Hva som er forskjell av eks. Utstyr husker jeg ikke uten om inntegrert radio og litt annet stil på varme app. Og at man fikk bilen med disel (annbefales)

Men Det skal ikke være forskjell nei. Mener det ligger teppe over skinnene og festene til baksetene.

#201279  av chris

Vurderer nemlig en sånn en, men da som varebil i første omgang, og senere omregge den til personbil.. mye billigere enn å kjøpe de som er regga som personbil i utgangspunktet.

Ser ut som 2003 (eller 2004?) fikk abs og "antispinn" og "antiskli" som standard, pluss den oppgraderte fronten, men vet liksom ikke mer om de utover det.

Av det jeg har sett er det standard double-din stereo i previa.
 #201379  av turbokjell

Når man bygger om Previa får man kjøpt komplett seter og med seler
på baksetespesialisten (uorginalit men til den bilen). Synes de orginale ser utrolige mye bedre ut. Du kan jo se om du ser noe forskjell
på førerstolen og setene bak. Skiller litt i fargen hvis det er uorginalt
og på selene. Ellers er dette en meget driftsikker bil.

2 feil som går igjen men ved en høy km som regel.

1. Ac røret i høyre hjulbue bak går hull.
2. En topplokksbolt løsner må sette i hellicoil, samme som på Camry.
Men dette gjelder som sagt 200tkm++ på de jeg har vært borti.
Stort sett Taxier

#202451  av lexusmann

Man KAN få en Previa til se fresh ut...HVIS man har peng... :wink:
Vedlegg
2007 Lexus LS.1 (243).jpg
2007 Lexus LS.1 (243).jpg (33.79 kiB) Vist 269 ganger

#202534  av chris

lexusmann skrev:Man KAN få en Previa til se fresh ut...HVIS man har peng... :wink:
Hehe, er noen som får det til ja :D

Anyway, synes 2004-Previa og nyere ser veldig bra ut jeg, til å være den typen bil. Er liksom ikke så mye mer som skal til enn mørke ruter bak og noen småkule felger.

#203199  av csstian

Mener at Previan ikke er tatt inn til Norge som personbil av Toyota Norge grunnet en heilt syk høy pris.Å di kom ikke med seter liggende baki slik som på på Land cruiser.Så skal du ha seter til en Norsk bil så må du gå på uorginalt.Det er jo delte meninger på hvorden det ser ut.Men er jo en del importbiler som er kommet til landet nå,som personbil.Men der er det jo om km stand er tuklet med :roll:
Byttet motor på en 04 diesel som var gått 102000 ifølge speedometeret.Å alle servicer var fulgt ifølge Tysk servicebok.Men motoren så ikke klok ut når jeg skrudde den sunn.Var ikke i tvil om at den var gått langt mere eller ikke hadde hatt oljeskift i det hele tatt.Å firmaet som hadde importert det ville ikke være behjelpelig med regningen fra oss.

#203202  av Tomera

csstian skrev:Mener at Previan ikke er tatt inn til Norge som personbil av Toyota Norge grunnet en heilt syk høy pris.Å di kom ikke med seter liggende baki slik som på på Land cruiser.Så skal du ha seter til en Norsk bil så må du gå på uorginalt.Det er jo delte meninger på hvorden det ser ut.Men er jo en del importbiler som er kommet til landet nå,som personbil.Men der er det jo om km stand er tuklet med :roll:
Byttet motor på en 04 diesel som var gått 102000 ifølge speedometeret.Å alle servicer var fulgt ifølge Tysk servicebok.Men motoren så ikke klok ut når jeg skrudde den sunn.Var ikke i tvil om at den var gått langt mere eller ikke hadde hatt oljeskift i det hele tatt.Å firmaet som hadde importert det ville ikke være behjelpelig med regningen fra oss.
Jo den er tatt inn som personbil til Norge! Vet flere som er kjøpt nye hos Toyota forhandler i Norge.

#203206  av csstian

Oki.D skal jeg ikke krangle på det :) Fikk den infoen hos en av selgerne hos oss.Men da er det kanskje ikke så mange som er tatt inn da.

#203208  av Tomera

csstian skrev:Oki.D skal jeg ikke krangle på det :) Fikk den infoen hos en av selgerne hos oss.Men da er det kanskje ikke så mange som er tatt inn da.
Nei det stemmer! Er ikke tatt inn biler hos Toyota Norge, de må bestilles fra Tyskland! Men kan kjøpes via Toyota forhandlern! Toyota norge skaffer de!

#203212  av csstian

Oki da hadde jeg ikke helt feil :)

#204514  av csstian

Mener at di ikke har seter.Men får uorginalt, men ikke som har helt like trekk.

#204542  av turbokjell

Baksetespesialisten har komplette stoler til Previa, ser litt annerledes ut.
Skal du bestille på Toyota må du bestille stolene i deler. Bit får bit.
Hadde gått får orginalt ser utrolig mye bedre ut, prøv en hugger i Norge, Sverige eller Danmark