TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Koni dempere til mr2 turbo?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #201414  av sleeper

noen som har bilde av en koni bakdemper til en mr2 turbo?
trenger og se hvordan den blir montert i demperbeinet...

#201489  av sleeper

en kammerat av meg har en 97 turbo, og den er det ikke innsatsedempere bak.. lurer derfor på om koni har dempere til denne? ( som monteres på samme måte som de til celica)

#201543  av Mr2stord

eg kjøpte koni til min mr2 turbo(91) for tra år siden ca. Var ingen problem å få tak i dei. Men måte bruke gammle fjærbein opp igjen.

#201555  av sleeper

Mr2stord skrev:eg kjøpte koni til min mr2 turbo(91) for tra år siden ca. Var ingen problem å få tak i dei. Men måte bruke gammle fjærbein opp igjen.
måtte du bruke vinkelsliper eller sveisemaskin for og få den montert eller var det bare og skru de inni fjærbeinet?

#202246  av Sandal

Du saga av øverste delen av fjær beinet kan bruke vinkel sliper eller ei sag, er godt forklart i monterings anvisninga som følger med, står måla og ka du skal gjere, du må og bore eit hol i botnen av fjær beinet for å skru fast den nye demperen.

#202356  av kake

sleeper skrev:en kammerat av meg har en 97 turbo, og den er det ikke innsatsedempere bak.. lurer derfor på om koni har dempere til denne? ( som monteres på samme måte som de til celica)
Fra 95 kom vel MR2 originalt med Bilstein dempere ? De har kun hele fjærbein til MR2. Sikkert derfor du ikke får åpna. Vil tippe det er B4 demperne dems som står i (standard-dempere, gass.). Du får kjøpt B6 sport monotube demperne fra bilstein til sw20. Da også komplette med fjærbein. De er tilpasset Rev.2 høyden så vidt jeg vet, så slaglenden da passer med de fleste senkejærer vil jeg anta.

Om du skal ha koniene i og ikke får bytta så går det vel ann å få kjøpt noen brukte fjærbein fra en tidligere modell ?

#202711  av Mr2stord

Eg hadde bilstein på min når eg byttet, men hadde gammle dempertårn fra ein annen mr2 ligande som eg brukte. Berre te å skru av og på. Sikkert fleire opphøgarer som har slike inne no.