TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • dreimoment

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #23533  av Tommy
 
noen som veit hvor mye dette er på mr2 mkII?

 #23536  av tahustvedt
 
Tror det er ca 189Nm i den med 156Hk. Er mer usikker på hvilket turtall, men husker noe med 4500. :)

 #23543  av Morten
 
186NM ved 4800 omdreininger for GTi'en. Dette gjelder både 156 og 175hk versjonene.

 #23605  av Speeder
 
Oi! må man så langt opp i registeret før man når max dreiemoment... :shock:


På min har jeg max allerede ved 2600 rpm(vil ikke nevne hvilke bil da, flaut:D) da er det 170nM da, men ikke store forsjellen. Dette er på en 2.0l 8v.

men så er mr2 en litt annen type bil da, kan dras mye lengre på gira. "litt" annen motor karakterestikk.:)

 #23606  av CelicaTurbo
 
dreiemomentet ligger jo høyt for å få effekten høyt i turtallet, om du ikke har masser av volum er dette måten å komme fort fremmover på :)

Det er jo naturlig at din bil har en tidligere dreiemomentstopp av to årsaker: Den er beregnet på økonomisk småkjøring (effektiv på lavt turtall) og den har "kun" 8 ventiler :) De to motorene er bygget for vidt forskjellig bruk altså :)

 #23698  av Bjørn E
 
Hmm..... syns det bildet ligner en Vectra jeg.... :?

 #23704  av CelicaTurbo
 
var det jeg også tenkte :)

 #23705  av Amund
 
hvor mye dreiemoment i 3sgte'en? siden man allikevel var inne på temaet.. :roll:

 #23708  av Bjørn E
 
275nm ved 3200 o/min.

 #23812  av Speeder
 
Bjørn E skrev:Hmm..... syns det bildet ligner en Vectra jeg.... :?
stemmer godt det ja :roll:

er det noen stor forskjell i dreiemomentet mellom de forskjellige revisjonene av 3s-gte da?

 #23817  av CelicaTurbo
 
det er noe forskjell mellom revisjonene men kan ikke huske at det er noe særlig mye. 3. gen har noe mer dreiemoment, men de fleste av de ekstra hestene motoren har tror jeg den henter ved å flytte dreiemomentet opp i turtallet istedet og da har den trolig ikke så alt for mye høyere maks av dreiemoment heller :)

 #23819  av Morten
 
De japanske MR2 3SGTE'ene, 2. og 3.gen. mener jeg har samme dreiemoment, 31kg*m, omregnet det blir det 304NM. Forskjellen er at 2.gen. har dette ved 3200 omdreininger mens 3.gen. har det ved 4000...

Europeiske Celicaer har i følge: http://www.autoweek.nl/carbasemerkindex ... =&merkID1=
275NM på 90-94modell og 302NM på 94-99mod. :wink:

 #23842  av kennethx
 
Med 3" eksos gikk jeg opp ca 40nm i dreiemoment på min GT4 CS, ligger vel på ca 320nm nå.

 #23888  av MR2turbo
 
jeg har 355nm per d.d. :P kan fort stige ;)

 #23890  av chris
 
MR2turbo skrev:jeg har 355nm per d.d. :P kan fort stige ;)
Jeg og vil ha!! :cry: :wink: