Side 1 av 1

dreimoment

Legg innLagt inn:04 nov 2003 12:36
av Tommy
noen som veit hvor mye dette er på mr2 mkII?

Legg innLagt inn:04 nov 2003 14:13
av tahustvedt
Tror det er ca 189Nm i den med 156Hk. Er mer usikker på hvilket turtall, men husker noe med 4500. :)

Legg innLagt inn:04 nov 2003 15:31
av Morten
186NM ved 4800 omdreininger for GTi'en. Dette gjelder både 156 og 175hk versjonene.

Legg innLagt inn:05 nov 2003 17:09
av Speeder
Oi! må man så langt opp i registeret før man når max dreiemoment... :shock:


På min har jeg max allerede ved 2600 rpm(vil ikke nevne hvilke bil da, flaut:D) da er det 170nM da, men ikke store forsjellen. Dette er på en 2.0l 8v.

men så er mr2 en litt annen type bil da, kan dras mye lengre på gira. "litt" annen motor karakterestikk.:)

Legg innLagt inn:05 nov 2003 17:12
av CelicaTurbo
dreiemomentet ligger jo høyt for å få effekten høyt i turtallet, om du ikke har masser av volum er dette måten å komme fort fremmover på :)

Det er jo naturlig at din bil har en tidligere dreiemomentstopp av to årsaker: Den er beregnet på økonomisk småkjøring (effektiv på lavt turtall) og den har "kun" 8 ventiler :) De to motorene er bygget for vidt forskjellig bruk altså :)

Legg innLagt inn:07 nov 2003 16:58
av Bjørn E
Hmm..... syns det bildet ligner en Vectra jeg.... :?

Legg innLagt inn:07 nov 2003 19:08
av CelicaTurbo
var det jeg også tenkte :)

Legg innLagt inn:07 nov 2003 21:15
av Amund
hvor mye dreiemoment i 3sgte'en? siden man allikevel var inne på temaet.. :roll:

Legg innLagt inn:07 nov 2003 21:37
av Bjørn E
275nm ved 3200 o/min.

Legg innLagt inn:09 nov 2003 23:56
av Speeder
Bjørn E skrev:Hmm..... syns det bildet ligner en Vectra jeg.... :?
stemmer godt det ja :roll:

er det noen stor forskjell i dreiemomentet mellom de forskjellige revisjonene av 3s-gte da?

Legg innLagt inn:10 nov 2003 09:39
av CelicaTurbo
det er noe forskjell mellom revisjonene men kan ikke huske at det er noe særlig mye. 3. gen har noe mer dreiemoment, men de fleste av de ekstra hestene motoren har tror jeg den henter ved å flytte dreiemomentet opp i turtallet istedet og da har den trolig ikke så alt for mye høyere maks av dreiemoment heller :)

Legg innLagt inn:10 nov 2003 11:01
av Morten
De japanske MR2 3SGTE'ene, 2. og 3.gen. mener jeg har samme dreiemoment, 31kg*m, omregnet det blir det 304NM. Forskjellen er at 2.gen. har dette ved 3200 omdreininger mens 3.gen. har det ved 4000...

Europeiske Celicaer har i følge: http://www.autoweek.nl/carbasemerkindex ... =&merkID1=
275NM på 90-94modell og 302NM på 94-99mod. :wink:

Legg innLagt inn:10 nov 2003 16:18
av kennethx
Med 3" eksos gikk jeg opp ca 40nm i dreiemoment på min GT4 CS, ligger vel på ca 320nm nå.

Legg innLagt inn:10 nov 2003 22:57
av MR2turbo
jeg har 355nm per d.d. :P kan fort stige ;)

Legg innLagt inn:10 nov 2003 23:02
av chris
MR2turbo skrev:jeg har 355nm per d.d. :P kan fort stige ;)
Jeg og vil ha!! :cry: :wink: