Har slitt med eksostemperaturen på bilen min siden jeg satte inn den siste motoren, ved normal kjøring legger temperaturen ganske stødig mellom 700-760grader. Når jeg presser på øker tempen iløpet av sekunder til 850-900grader.
Dette trodde jeg kom av at blandingen var litt mager , siden jeg kjører med org gti bensinpumpe ennå.
Monterte derfor inn en AEM bredbåndslambda i dag og testa litt...
Verdiene veksler mellom 14-15 på tomgang og 14 på lett kjøring uten trykk. Under harde pådrag øker den til 13, videre til 12 og rett før turtalls-sperra oppe i 11,2.... Det er med andre ord masse bensin som burde kjølet masse, men temperaturen er utenfor skalaen
(Den måler opp til 870grader)
MÃ¥ler forresten temperaturen i manifolen, i sylinder 3
Motoren gikk jo i hele vinter på isbanen og er fortsatt i god stand, så jeg begynner å lure på instrumentet...? (Autometer)
Noen som har en ide?
Dette trodde jeg kom av at blandingen var litt mager , siden jeg kjører med org gti bensinpumpe ennå.
Monterte derfor inn en AEM bredbåndslambda i dag og testa litt...
Verdiene veksler mellom 14-15 på tomgang og 14 på lett kjøring uten trykk. Under harde pådrag øker den til 13, videre til 12 og rett før turtalls-sperra oppe i 11,2.... Det er med andre ord masse bensin som burde kjølet masse, men temperaturen er utenfor skalaen

MÃ¥ler forresten temperaturen i manifolen, i sylinder 3
Motoren gikk jo i hele vinter på isbanen og er fortsatt i god stand, så jeg begynner å lure på instrumentet...? (Autometer)
Noen som har en ide?
Dagali Bil & Maskin - Dagali opplevelser - BS Bildeler.
http://www.aasbergdrifting.com
http://www.aasbergdrifting.com