TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• lettere sving hjul til mr2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#201654  av kake

Du får ikke noe mer h.k. med et lettere svinghjul, men du får mer effekt ut til hjula, siden motoren bruker mindre krefter i å spinne opp et lettere svinghjul. Omtrent samme virkning som å sette på lettere felger/dekk tenker jeg. Har et JUN svinghjul selv (det er vel på 4,8kg) og det kan anbefales. Responsen blir helt rå og med en gang du slipper gassen så detter turtallet/motoren bremser. Merker godt at bilen drar bedre i 1,2 og 3 gir også. Du blir nødt til å rev-matche omtrent hver gang du girer ned da, om du ikke gjør det fra før, siden turtallet detter så fort. Gjør du ikke det vil nok synk.ringene i girkassa bli ganske fort slitt. Kjøpte forresten mitt hos takakaira. Vil tippe at du får det rimeligere der, selv inkl. clutch, enn den auksjonen du viste til.

#201714  av Xlr8

takker får svar=)

noen spørsmål som følge..
eev-matche gi litt gass når du girer ned?
har du turbo eller n/a?
har du link til den du kjøpte? hvordan var leverings tida og servisen?

såg og på noen av sving hjula di hadde http://www.mvpmotorsports.com/merchant/mr2.shtml noen som har noen av di?

#201730  av kake

Ja, gasse opp motoren til det turtallet neste gir treffer ved nedgiring. Da unngår du rykk/napp og klønete kjøring. Kjører alle biler slik jeg :) Jeg har 3SGE, trykk på bildet i signaturen min.

http://www.takakaira.com/asp/template.asp?id=744&cat=2 <- link. Leveringstiden mener jeg var under 1 uke fra jeg bestilte til jeg fikk det levert på døra. Takakaira er et seriøst firma.

Fant ingen svinghjul som passet til 3SGE hos MVP ? Fidanza svinghjul finnes vel kun til 3SGTE og 5SFE. N/A i Usa betyr 2.2 5SFE så jeg regner med det er den de sikter til når de skriver N/A på de andre der.

#201784  av jumbo

kake skrev:Ja, gasse opp motoren til det turtallet neste gir treffer ved nedgiring. Da unngår du rykk/napp og klønete kjøring. Kjører alle biler slik jeg
Kunne aldri falt meg inn å IKKE gi mellomgass... krever jo ikke noe av deg etter litt trening, da går det jo helt automatisk

#201792  av kake

Jepp, sparer girkassa også. Fin trening til når man heel&toe'r på bane også.

#201818  av Larsen

kake skrev:Jepp, sparer girkassa også. Fin trening til når man heel&toe'r på bane også.
Det sparer klutsjen ikke girkassa :wink:

#201853  av kake

Larsen skrev:
kake skrev:Jepp, sparer girkassa også. Fin trening til når man heel&toe'r på bane også.
Det sparer klutsjen ikke girkassa :wink:
Har en kamerat med en Celica ST182 3SGE. Han tok livet av girkassa ved å tvinge den i gir i alle mulige hastigheter uten å mellomgasse. Først gikk synk.ringene fyken, så røyk selve kassa pga. at synk.ringene var ødelagt :)

#201971  av Xlr8

mye grett og vite som di kom dere kom med her=) takker får svarene du kom med kaka. skal bruke verve nummere ditt når jeg får bilen på veien igjen :wink:

mn hvordan kommer du i kontakt med dem skulle hat noe hjelp til og hørt om di hadde kvasse kammer og litt små ting fant ikke mail til dem jeg som trenger briller eller?

#202058  av kake

Xlr8 skrev:mye grett og vite som di kom dere kom med her=) takker får svarene du kom med kaka. skal bruke verve nummere ditt når jeg får bilen på veien igjen :wink:
Nice 8)
Xlr8 skrev: mn hvordan kommer du i kontakt med dem skulle hat noe hjelp til og hørt om di hadde kvasse kammer og litt små ting fant ikke mail til dem jeg som trenger briller eller?
Fant ingen direktemail jeg heller, men du kan kanskje ringe de ? De prater sikkert engelsk :) Ellers fant jeg den her Trykk på "special ordering page". Hvis du vet hva du skal ha så kanskje de kan skaffe?

"However please be advised that it is not our policy to source for items not within our inventory. Returning, regular client can access our "Special Ordering Page" if item is not found on our site"

#202156  av Xlr8

var de jeg og så. men jeg sendte dem en mail jeg:P så ser jeg om jeg får svar eller ikke:P som sagt i verste fall får jeg ta en telefon:p noen som har lands koden til japan?