Da har jeg endeli begynt på bilen min mr2 gti som i utgangs punkte var de bare et motorbytte jeg skulle ta skifte til ny gtimotor pga lang km stand.
men endte opp med jeg bare ville overhale motoren heller slik jeg vet hva jeg har + jeg må ha ny clutch.
mn planene ble litt endret etter litt lesing og snakk mellom noen kompiser.
Deler som skal handles.
Kvasse kammer (om den der japanske siden har) vill ha alt fra en plass.
lettere svinghjul og ny clutch (forsterket eller hva de heter)
nye stempelringer og ventiltettninger.
og kansje eksosannlegg med manifoild
+++ en del andre små ting register reim, vannpumpe...
kansje nye ventiler vist di orginale ikke tåler kvassere kam pga høyere løft...kan gå gale ga har jeg blitt advaredt.
hva som skal utførest med motor:
toppen skal overhales og portest.
vurderer og sende inn veiv og få den slipt og balansert.
og en god vask
ny girkasse vurderer jeg og siden sync er litt sliten..
de som er jort til nå er motoren er tattut, mye lært der mye igjen og lære.
håper og få delene heim innen 2 veker i mellom tiden starter demonteringa av motoren og måling av slitasje.
har noen ting jeg og er usikker på:
-kan de lønne seg med dataspurt på N/A motorer?
-mye hk kan jeg hente utav denne motren uten turbo?
og ja hadde vert mye billigere og bare kjøpt en rearkutt mn va er vell morroa i d?
og senere på lista står ny lakk og felger, og tein coilovers
men endte opp med jeg bare ville overhale motoren heller slik jeg vet hva jeg har + jeg må ha ny clutch.
mn planene ble litt endret etter litt lesing og snakk mellom noen kompiser.
Deler som skal handles.
Kvasse kammer (om den der japanske siden har) vill ha alt fra en plass.
lettere svinghjul og ny clutch (forsterket eller hva de heter)
nye stempelringer og ventiltettninger.
og kansje eksosannlegg med manifoild
+++ en del andre små ting register reim, vannpumpe...
kansje nye ventiler vist di orginale ikke tåler kvassere kam pga høyere løft...kan gå gale ga har jeg blitt advaredt.
hva som skal utførest med motor:
toppen skal overhales og portest.
vurderer og sende inn veiv og få den slipt og balansert.
og en god vask

ny girkasse vurderer jeg og siden sync er litt sliten..
de som er jort til nå er motoren er tattut, mye lært der mye igjen og lære.
håper og få delene heim innen 2 veker i mellom tiden starter demonteringa av motoren og måling av slitasje.
har noen ting jeg og er usikker på:
-kan de lønne seg med dataspurt på N/A motorer?
-mye hk kan jeg hente utav denne motren uten turbo?
og ja hadde vert mye billigere og bare kjøpt en rearkutt mn va er vell morroa i d?
og senere på lista står ny lakk og felger, og tein coilovers
Sist redigert av Xlr8 den 25 okt 2006 15:38, redigert 1 gang totalt.