TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mørke lykter til IS200 Ã¥ Veilside i Europa

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #202259  av Varnes

Vil ha mørke lykter foran å bak på min lexus:-) noen som vet hvor man kan få tak i d?
Fant baklykter på lextasy i usa, men er litt skeptisk til å bestille fra usa, vet ikke om de sender fra lextasy å hit engang..
Har å sett en link her, hvor noen sa man kunne varme opp lyktene å ta av glasset, for så å lakke de:-) noen som har prøvd d, e nå usikker på hvor mye man ska varme de?, vil jo ikke smelte di heller :)
TÃ¥kelysene aleina koster jo over 2000kr pr stk!:-)

Har også sett at veilside har et sinnsykt fett stylingkitt til is200(koster skjorta da), men klarte ikke å finne noen leverandør i norge, elr europa som selger d, noen som vet?:-)
Tenkte mest på en rå baklukevinge de har:-)

#202260  av dca

lyktene jeg hadde var svarte...altså frontlyktene!
de var tadd opp og lakkert, men glasskanten rundt lykta var det bittesmå sprekker rundt hele lissom, hvis du skjønner...syntes ikke no godt nei!

#202261  av KK-ma70

har plukket ut de orange dekslene til blinklyset i frontlyktene med å varme de opp.

100grader i 10min ca.. bare prøv seg frem er det beste tipset. Er kun limet som blir seigt, det herder igjen når lykten blir kald. Må gjenta samme prosess når du skal sette delene sammen igjen hvis du ikke er kjapp.

Er en som har kjøpt mørke baklykter hær på forumet, menhusker ikke hvem... De var ikke fra lextasy

#202441  av larspronne

jeg har byttet til sportsdesign lykter på min bak.

har lagt ut bilder en plass på forumet her..

#202477  av Varnes

Okei :)

Får vel prøve meg på hovedlyktene å grøftelysene i løpet av vinteren:-)

Hmm sportdesing, de så litt mørkere ut ja :-). Hvor kjøpte du di fra da? :) Dyrt?

#208005  av Varnes

Da har jeg ordnet mørke lykter foran på lexusen, hovedlysene å tåkelysene
:D
Varmet di opp i steikovnen, å d var faktisk ganske enkelt å dele di da, fjernet den orange delen av blinkersen samtidi 8)
Blei i allefall sykt fornøyd, så gjenstår d bare å se om det er holdbart å at lysene enda er tette... :o

#208013  av csstian

Kunne du lagt ut bilde av resultatet?

#208016  av Varnes

Hei, ja ska se om jeg kan få noen til å ta noen bilder iløpe av uka.. ska å hente bilen nå, har stått inne på jobb over natta :D
Kan jo eventuelt sende en mms å.....
Eller så kan du jo kjøre deg en tur hit å se d da, hehe..

#208067  av csstian

Varnes skrev:Hei, ja ska se om jeg kan få noen til å ta noen bilder iløpe av uka.. ska å hente bilen nå, har stått inne på jobb over natta :D
Kan jo eventuelt sende en mms å.....
Eller så kan du jo kjøre deg en tur hit å se d da, hehe..
Ja har jo vært best å sett i live da.Men har ikke Narviktur me det første.Venter på at du legger ut nån bilder hær.Blir så lite på mobil.Men takk alikavell.

#208583  av Varnes

Fikk tatt noen bilder idag, i de få timene med sånn noenlunde dagslys..
Få høre hva dere synes da? Jeg er iallefall fornøyd:) Men ble litt dårlige bilder d her da.. Fjernet også det orange dekslet for blinklysene(må bare få byttet til orange pærer nå da);)
Vedlegg
IMG_1293.JPG
IMG_1293.JPG (226.26 kiB) Vist 2750 ganger
IMG_1300.JPG
IMG_1300.JPG (681.17 kiB) Vist 2759 ganger
IMG_1295.JPG
IMG_1295.JPG (506.78 kiB) Vist 2752 ganger
IMG_1294.JPG
IMG_1294.JPG (368.81 kiB) Vist 2759 ganger

#208664  av lexusrider

veldi pent varnes!!! :D likte jeg godt.. barskt..

tte front ikke sant?? vet du hvor mye den kosta?? hadde meint å kjøpe bare tte-leppa men....

pen farge foresten!! lik min:) hehe (sliter me samme org felger i vinter jeg og.. snufs.. einaste trøsten er at sommern kommer vel en gang :) )

#208666  av Varnes

Jepp, det er tte-fronten. Er ikke sikker på prisen, den sto på når jeg kjøpte bilen, men kan tippe en plass mellom 3-5000kr :)
Ja vurdere å kjøpe vinterdekk til 17"erne, som var sommerhjul, men må vel bruke opp disse hjula først. trist å gå fra 19" til 16", å her opp er det jo mer vinter enn sommer..
Var faktisk ikke så mye arbeid å lakke lyktene som jeg hadde trodd, var gjort på en kveld, å da kjørte jeg 15min mellom steikovn å bilen et par ganger..hehe :)

#208708  av csstian

Blei vældi bra det der!!
Kor lenge måtta du steike di i ovnen?

#208737  av Varnes

Tåkelyktene hadde jeg i 15min på 100grader, og hovedlyktene i 20min på 100grader :) Tok ei lykt av gangen(dåli plass i ovnen), og siden di blir kalde ganske fort igjenn da.
Så finn fram verktøy å gjør alt klart før lykta er ferdi, så er det ikke noe problem :)
Når du tar av glasset så sitter den blanke kromdelen lett klipset inni glasset. Vippet bare den ut(den delen som er reflektor blir stående igjenn på lykta), mattet ned, og så var det bare å lakke i vei :)