Takk til "Morten" for gode tilbakemeldinger
Jeg har nå kjørt noen dager med "Cold Air Kittet" og har nå bestemt meg for å bygge det om til "Short Ram".
Etter denne monteringen, har jeg lært litt om hvordan lengdene på rørene påvirker motoren. Lange rør som jeg har nå, gir god respons i mellomregisteret og bra med NM mellom 2500-5000rpm. Men jeg mangler toppen litt, da det føles som at motoren "flater" ut HK/NM kurven etter 5000rpm.
Dessuten høres det ut som at jeg har en "Japse-potte" under panseret
Mye lyd, men litt mye "ressonans".
Til info kan jeg si:
Norsk solgte T230'er har ikke "EVAP OBD", og det vil også si, at nippelen på røret man får ved kjøp av "cold air/short ram" ikke benyttes.
Vacum Swiching Valve må kobles til med kontakten elektronisk, men vakumkoblingen på motoren må "blindes" tettes.
Samme gjelder så klart nippelen på røret, da denne sitter etter filteret.