TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lav tomgang....

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #202987  av Olz1

Hei.

Har jo som sagt kjøpt meg en 1986 Celica 2.0 GT, og er veldig fornøyd med den, men bare lurte på en ting.

Nå bilen står og går alene på tomgang så er turtallet helt nede på rundt 600 rpm....Er dette egentlig helt bra? Hvorfor er den slik? er ikke vanlig vel? vet at jeg bare kan justere på tomgangen ved å skru på en skrue eller no ved forgasseren, men har ikke prøvd, er det noen som kan forklare meg litt om dette, og hvordan jeg kan justere opp tomgangene litt, og om det er nødvendig egentlig?

På forhånd, takk. :D

#203005  av csstian

Nå er det ikke forgasser på den bilen.Men du skal ha justeringsmulighet på spjellhuset en plass mener jeg.Er ikke helt sikker på hvor.Er lenge siden jeg skrudde på en sånn bil.Men det er nok lurt å få opp tomgangen litt,får du har veldig lite oljetrykk når den ligger på 600 rpm.Men det er sikkert folk her inne såm har et bedre svar en dette.

#204111  av Olz1

Ja riktig. Er akkurat det jeg også har tenkt på. Jaja, får vel prøve å kikke litt i motorommet da, og se hva jeg kan få gjort med tomgangen min. Regner med at det ikke skal være så altfor vanskelig å få justert den.

#204128  av Larsen

Sitter nok en mellomstor skrue nær gasspjeldet et sted.