TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Klakkelyd ved start :(

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #203070  av Mr2Even

Klakkelyden er der ikke hver gang men ofte, og den går bort når motoren begynner å bli varm. Er dette tegn på slitt lager noe sted? kanskje rådelager el? Motoren har bare gått snart 70000km så synes dette er merkelig.. Hva gjør jeg?

#203073  av Andy_Celica

er det slik på sommeren oxo? Hva salgs olje kjører du med, når det er kaltd så er olja mye tykkere en når den er varm, og det er mest sansynelig klakking i toppen fordi olja har en dårlig smøreevne når den er kald, men når den er var m blir smøreevnen mye bedre, så hvis du kjører med en tykk olje som f.eks 15-40 eller 10-40, så ville jeg anbefakt deg muligens 0-40 eller 5-40 på wintertider, den er tynnere sog smører da bedre på kalde dager, da forsvinner nok kakkinga.

#203075  av Mr2Even

Ja jeg tenkte som deg, men jeg har prøvd mange oljer og klakkingen kommer forde, også om sommeren. Nå kjører jeg på Mobil1 0-40. Hadde den inne hos Toyota for en stund siden men da var det selfølgelig helt bra.. ingen lyd. typisk det der. Lyden høres ikke ut som ventil-klakking. Lyden er litt høyere og mer markant klakkelyd. Rådelager?

#203078  av Andy_Celica

Kan være rædelager ja, men høres litt rart ut etter bare 70000 da, men alt er mulig, Det kan være strammerne til reg reima som er gåen, hvis den slipper opp så vil kammene komme litt i forkant av av stempelet og da får du slik klakking :lol:

#203129  av Mr2Even

Andy_Celica skrev:Kan være rædelager ja, men høres litt rart ut etter bare 70000 da, men alt er mulig, Det kan være strammerne til reg reima som er gåen, hvis den slipper opp så vil kammene komme litt i forkant av av stempelet og da får du slik klakking :lol:
Men da hadde det vært klakking hele tiden vel? På min er det bare når den er kald vettu.. Viste den til en på toyota idag, men han kunne ikke høre noe galt når den var varm