TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Om Aygo

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #203354  av ina

Ja... Som noen her sikkert vet har jeg kjøpt meg ny Aygo dette året... Grei bil egentlig, men jeg har hatt en del problemer. Har/hatt lekasje i dørene... Listene er ikke tette og dette er det problemet jeg har hatt mest problemer med...
Fikk beskjed i dag at bilen min er den eneste i norge med dette problemet, men det er jo en ny bil så kan jo være noen som ikke har funnet det ut enda.
Så jeg oppfordrer alle som kjører aygo til å prøve å vaske bilen med børsteløs vask eller spyle vann direkte på dørene for å sjekke dette ut!!!
De fleste her inne kjører ikke Aygo, men si i fra eventuelt til andre bekjente som kjører Aygo.

Håper dere kan gi meg tilbake melding om dette hvis noen hører no, enten her eller på mail.
Mail adresse: i_stylo@hotmail.com

#203360  av csstian

Dette er noe jeg mener Toyota bør ta tak i sell om du er den første med problemet.Jobber selv på Toyota så bare dra ned en gang til å førklar at slik vil du ikke ha det.

#203383  av ina

de har byttet lister på bilen min 2 ganger nå... får den tilbake i morra... toyota hadde vist sent den til naf for no tetthets-sjekk eller no... har ikke helt relevant kunnskap om dette, men.. jeg får den tilbake i morra.. første jeg kommer til å gjøre da er jo selvfølgelig å sjekke om den fortsatt lekker...

en av grunnene til at jeg la ut denne posten, er at de som har kjøpt en slik bil blir klar over at dette har skjedd med meg, og kanskje lurt for de å sjekke...
kjedelig hvis de selger bilen etter at garantien har gått ut å ikke legger merke til det men at de nye eierene gjør det...

men for å være helt ærlig så begynner jeg å bli dritt lei toyota, og hvis ikke dette blir bra nå så må jeg nok gå drastisk til verks... og de burde jo skjønne at det er no galt hvis den fortsatt lekker etter å ha byttet lister 2 ganger på en måte håper jeg...

#203399  av celicat23

Fint å høre at toyota gidder å gjøre noe med det. Hadde en 1998 toyota celica hvor det lakk vann inn imellom vinduet og lista på passasjer siden. Toyota hevdet da at celica'n var ikke lagd for å vaskes med høytrykk. Forklarte de at jeg vasket med vanlig hageslange, men de vridde det fortsatt til at bilen var ikke lagd for å tåle vann med slikt trykk.

Foreslo for dem at dette var ett så alvorlig problem at jeg følte jeg måtte advare andre at "toyota celica tåler ikke vann iflg. toyota" igjennom noen medier -- og da plutselig så var det visst vinduet mitt som var feil justert, og det skulle de rette :?

Hva enn som skjer med bilen din, så gi deg ikke. Hvis toyota ikke klarer å få bilen tett så får de ta den tilbake!

#203407  av 2000 ST

Kan ikke samenlignesmed en celica....
Celicaen har jo ikke dørkarm i overkant og derfor ikke noe som holder ruta i posisjon....
På aygoen må det jo lekke mellom dørkarm og dør?
Sjekka de at ikke døra de er skjev eller har fått en vridning?

#203430  av ina

de har presset inn dørene eller no.. var noe av det første de gjorde.. de har nok snart prøvd det meste...
lekker akkuratt i skjøten ved døra ja..

#203436  av celicat23

2000 ST skrev:Kan ikke samenlignesmed en celica....
Celicaen har jo ikke dørkarm i overkant og derfor ikke noe som holder ruta i posisjon....
Kan ikke celica og aygo sammenlignes? Bra du sa ifra, for jeg trodde det :roll:

#203441  av 2000 ST

Mente jo dør og vindu sammensettning da.....
Kansje ikke alle som er like oppegående om dagen eller :wink:

#203464  av ina

sitat fra naf etter test av aygo: "bilen er spylt med normal kraftig vanntrykk og "vanlig hageslange!." fortsetter.... "det er ikke prøvet med høytrykkspyler, da dette vil gi for høyt trykk mot dørpakningene, og disse ikke er konstruert for å tåle dette."

så konklusjon: "vår vurdering er at dørpakningene på denne bilen fungerer normalt og holder tett for vanninntrengig ved normal vask og bruk.
det må bemerkes at denne bilen har en relativt enkel dørkonstruksjon med kun enkle dørpakninger. De fleste andre Toyota modeller av i dag har doble pakninger som vil gi bedre tetting. Dette er konstruksjonsbetinget og gir ikke grunnlag for reklamasjon."

Så med andre ord har Toyota klart å lage en bil som ikke tåler maskinvask. Regner med at de beregner at bilen skal holde hvertfall 15-20 år, og hvis du da kjøper en aygo må du vaske denne for hånd alle disse årene.

Jeg må si jeg er kjempe skuffet, og veit egentlig ikke helt hva jeg skal gjøre...
Blir veldig glad for meninger om dette azz!!!!

#203467  av celicat23

Kontakt litt blader som motor osv. Sikkert flere som vil vite at aygo ikke tåler høytrykk og må vaskes for hånd. Kommer det ut så tror jeg ikke toyota vil si "Ja, det stemmer! Aygo tåler ikke høytrykk!" men heller noe svada om "Her er det gjort en feil og vi er så lei oss osv osv". Det vanlig våset firmaer kommer med når de skjønner de har driti' seg ut.

Så får du kanskje gjort noe med bilen din..

#203476  av sindrejl

celicat23 skrev:Kontakt litt blader som motor osv. Sikkert flere som vil vite at aygo ikke tåler høytrykk og må vaskes for hånd. Kommer det ut så tror jeg ikke toyota vil si "Ja, det stemmer! Aygo tåler ikke høytrykk!" men heller noe svada om "Her er det gjort en feil og vi er så lei oss osv osv". Det vanlig våset firmaer kommer med når de skjønner de har driti' seg ut.

toyota kan være veldig flinke med å våse fra seg bullshit. At dem har de mest fornøyde kundene i landet har jeg sterke problemer med å skjønne. Da lurer jeg virkelig på hvor ille andre merkeverksteder er angående garanti og feilproduksjon

#203482  av csstian

sindrejl skrev:
celicat23 skrev:Kontakt litt blader som motor osv. Sikkert flere som vil vite at aygo ikke tåler høytrykk og må vaskes for hånd. Kommer det ut så tror jeg ikke toyota vil si "Ja, det stemmer! Aygo tåler ikke høytrykk!" men heller noe svada om "Her er det gjort en feil og vi er så lei oss osv osv". Det vanlig våset firmaer kommer med når de skjønner de har driti' seg ut.

toyota kan være veldig flinke med å våse fra seg bullshit. At dem har de mest fornøyde kundene i landet har jeg sterke problemer med å skjønne. Da lurer jeg virkelig på hvor ille andre merkeverksteder er angående garanti og feilproduksjon
Trur nok Toyota er enestående på Garanti og kundeservice.Ikke for uten grunn at di vinner kundetilfredsprisen hvert år.
Synest denne utalelsen her var ganske tåpelig for å være ærlig.
Mulig dokker har hadd noen dårlige opplevelser men det e nu bære vanlige folk som jobber der å. Da kan dere prøve å kjøre et annet bilmerke å se om dere ikke kommer til å savne folka på Toyota :lol:

#215656  av ina

konklusjon til denne tråden... JEG HATER AYGO OG SERVICEN JEG HAR FÅTT HOS TOYOTA DRAMMEN OG NORGE!!!!
 #215658  av sotevik

Som Ina sier, er hun veldig skuffet over toyota drammen.Det er jeg også,så jeg har sluttet å bruke dem for mange år siden grunnet dårlig service.Du har jo en forhandler i nærheten dær du bor. Jeg bruker dem og er godt fornøyd.

#215711  av STIRLING

Dere er klar over at det er ikke bare Toyota som har denne bilen..
Disse Franske merkene er med på å lage den også da under deres merke.. Det er bare logoene i grillen som skiller disse.....

Og da si at Toyota har bidrat med motor, drivverk og understell.. resten er for det meste Fransk "super kvalitet" HE HE..

Har dere som har problemer med dette hørt om dem har justert dørene tettere mot karoseriet, pakninger er ikke alt..