TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvilken olje anbefaler folket til MR2MK1 pÃ¥ vinter mÃ¥nedene?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #203529  av Krabbe

Sikkert blitt postet fler plasser, men tenkte jeg skulle spørre her. Har en MK1, og tenker jeg skal ta ett oljeskift snart, noen gode forslag til olje?

Edit:
Tenkt litt lengre enn nestetippen og søkt litt, ser ut som folket foretrekker mobil1, men hvilken viskositet o.l. bør jeg gå for de kaldeste mnd av året? (Som dere kanskje skjønner er jeg HELT grønn på området)

#203549  av Mr2Nyter'n;p

Brukte alltid 5w-40 her på kalde Tynset i vintermånedene. Mobil 1 har jo en 5w-50-olje, denne er skrytt opp i skyene av mange :wink: Selv brukte Agip's 5w-40 siste vitneren jeg hadde bilen. Fungerte godt :)

Vil ikke anbefale noe tynnere olje enn dette på den gamle 4a-ge'n. Prøvde Castrol TXT eller noe første vinteren, 0w-40 trooor jeg det var. Var ingen suksess, ble for tynn :)

#203551  av Krabbe

Vil tro det er litt mildere her i Ålesund med tanke på at det ligger ved kysten, tror du 5W-50 er tingen å gå for?

Helsyntetisk vi snakker nå?

Som sagt, helt grønn! :)

#203555  av Mr2Nyter'n;p

Snakker helsyntetisk ja. Ville nok gått for 5w-40/50 der og. Olja blir skremmende mye tykkere når tempen synker under 0 :)

#203558  av Krabbe

Kommer sikkert til å bruke motorvarmer til tider, men kjenner jeg meg selv rett vil jeg stort sett glemme det :P

Tror jeg går for 5w-50 ved neste oljeskift jeg da, tusen takk for hjelpen :)