TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica ST 1600

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #203557  av SupraTurbo

Hei. Lurer litt på om det er noen andre her med en gammel ST. Hvordan kjenner dere om bilens andretrinn på gasserne slår inn?
Ca hvor mange omdreininger ut skal co skruvene stå?

Syns min ikke går helt greitt og merker andretrinnet svært lite, virker nesten som den drar bedre med kun halv gass, altså ikke trør pedalen lengre ned enn at jeg ikke tør over "hakket" som dra med andretrinnet..

Noen som kan hjelpe?

PS: Tenningen er justert til ca 12grader fortenning ved 1000 rpm og vakumen på fordeleren fungerer. Membranene i klokken e på gasserne er sjekket og fungerer og det er nye o-ringer mellom klokkene og selve gasserne. Fordeleren har ny innmat og pluggene ble skiftet i sommer.
Kjører med 95 blyfri og blytilsettning.

Mvh Hans Erik

#203776  av tojo

Jeg hadde en ST1600 i gamle dager,nå har jeg bare det meste av delene igjen.

Joa jeg mener da at jeg merket "andretrinnet". :D
Er forgasserne syncronisert?

#203802  av SupraTurbo

Njaæsj... :D Dem e synkronisert med hørsel.. Eine spjeldet på 1 trinn sett med kunn 1 skru og d kile seg om eg itj har skruva på litt ekstra tomgang på dein gassern, så dein går høyt på tomgang, ca 1000 rpm. Men når eg gir på så kjem dein jevnt og fint, ingen rykk og napp. Når eg gir motoren turtall, når eg står stille og står foran under panseret, så "står" motoren stille, ingen store rykk i hele motoren.. Altså er den ganske synkron.. Men nå har jeg en 2t-g motor som skal inn i løpet av vinteren. Så gidder ikke legge for mye i arbeidet på den nå.

Du har ikke noe interesant av deler liggende da?
Vindusveiv foran på venstre feks?

Hans Erik

#203890  av tojo

Ang vindusveiv.
Ikke umulig,skal se hva jeg finner. :wink:
Mangler du? eller er den defekt/skadet?

#203961  av SupraTurbo

Har 2 stk som er defekte...