TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Montere "ny" eksos.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #203640  av joachims

Kjøpte et TTE anlegg av en kar her på forumet for litt tilbake, og vurderer om jeg skal forsøke å bytte i morgen.

Er det noe jeg må passe på ved bytte av eksos? bør jeg kjøpe slik pasta å ha på i skjøten? Har aldri bytta eksos noen gang så er noe usikker.

Anyone?

#203643  av Nils

Er vanligvis en ganske grei jobb å skifte eksos. Er det kun bakerste potta?
Pasta trenger du sikkert heller ikke, men nye pakninger er aldri dumt.
Hva slags bil har du?
 #203644  av Ivar

joachims skrev:Kjøpte et TTE anlegg av en kar her på forumet for litt tilbake, og vurderer om jeg skal forsøke å bytte i morgen.

Er det noe jeg må passe på ved bytte av eksos? bør jeg kjøpe slik pasta å ha på i skjøten? Har aldri bytta eksos noen gang så er noe usikker.

Anyone?
Hei hå.

Kjøp nye pakninger fra Toyota eller ditt lokale eksosverksted. Disse koster ikke mye.

Ellers så er det plankekjøring å løse boltene gitt at ting ikke har rustet helt fast på det gamle anlegget.

#203652  av jonny on the spot

jeg skiftet anlegg igår der boltene var rustet fast :roll: , da måtte jeg til med vinkelkutter og skjærfil. Gikk noen timer med det, men igjen så er det jo resultatet til slutt som teller :P

#203742  av joachims

Nils skrev:Er vanligvis en ganske grei jobb å skifte eksos. Er det kun bakerste potta?
Pasta trenger du sikkert heller ikke, men nye pakninger er aldri dumt.
Hva slags bil har du?
Er kun bakerste potta. Har en 91 mod gti.

#203744  av joachims

jonny on the spot skrev:jeg skiftet anlegg igår der boltene var rustet fast :roll: , da måtte jeg til med vinkelkutter og skjærfil. Gikk noen timer med det, men igjen så er det jo resultatet til slutt som teller :P
Har akkurat hatt en runde med vinkelkutter selv nå. Flere av skruene var så rusta at det vare var en stubb igjen..

Hvordan fikk du av de øverste skruene på katalysatoren? Kommer ikke til med vinkelkutter der?

#204832  av Nils

joachims skrev:
jonny on the spot skrev:jeg skiftet anlegg igår der boltene var rustet fast :roll: , da måtte jeg til med vinkelkutter og skjærfil. Gikk noen timer med det, men igjen så er det jo resultatet til slutt som teller :P
Har akkurat hatt en runde med vinkelkutter selv nå. Flere av skruene var så rusta at det vare var en stubb igjen..

Hvordan fikk du av de øverste skruene på katalysatoren? Kommer ikke til med vinkelkutter der?
Hadde problem med de øverste skruene der jeg også da jeg byttet eksos.
Brukte en slik bajonettsag for å sage av den ene bolten. Kom greit til da.

#204845  av jonny on the spot

Nils skrev:
joachims skrev:

Hadde problem med de øverste skruene der jeg også da jeg byttet eksos.
Brukte en slik bajonettsag for å sage av den ene bolten. Kom greit til da.
Ikke alle som har bajonettsag og da er det bare å gå løs med skjærfil og vente på en gangsperr som ikke ligner grisen imorgen :lol: