TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor ofte skal ventilene kjekkes/skimmes??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#203693  av kake

Hver 40.000km skal de sjekkes. Det står på serviceskjemaet.

#203911  av Mr2Even

ok.... Hvor anbefales det å gjøre denne jobben? Hos Toyota? Hvor mye sånn ca koster det?

#203917  av Larsen

Mr2Even skrev:ok.... Hvor anbefales det å gjøre denne jobben? Hos Toyota? Hvor mye sånn ca koster det?
Gjør det selv og spar deg bryet med inkompetente toyota mekanikere.

#203943  av Fred

Larsen skrev:
Mr2Even skrev:ok.... Hvor anbefales det å gjøre denne jobben? Hos Toyota? Hvor mye sånn ca koster det?
Takk for tilliten... :roll: :roll:

:D

#203986  av Mr2Even

Larsen skrev:
Ja du sier noe der. Hvor får jeg tak i spesial-verktøyet jeg trenger?

#204017  av csstian

Larsen skrev:
Sånne komentara er du jo tjent med her inne!! Sikkert menge med det yrket her.Å di blir vell antagelig ikke være så hjelpsomme i fremtiden om du skulle trenge det. :evil:

#204097  av Larsen

Fred skrev:
Larsen skrev:
Takk for tilliten... :roll: :roll:

:D
Viste egentlig at det måtte komme :wink: . Tenker jo på toyota generelt. Erfaringsmessig så har de fleste toyota mekanikkere null peiling da det kommer til sportsbilene dems, men det finnes jo unntak

Verktøy til å skimmse ventilene får du nok på en lokal bilrekvisita butikk, Hvis ikke har toyota sst verktøy som er spesial verktøy beregnet på toyota, men det er vist noe dyrt iforhold til universal verktøy. Men det er greit å måle dem først da.

#204109  av bose

jeg har stikk motsatt erfaring når det kommer til Toyota Tønsberg..
De er helt toppers når det kommer til kundebehandling og kunnskaper..:D

#204120  av Mr2Even

Bare synd de ikke kan ha like kunnskaper over hele fjøla

#204190  av Andy_Celica

Jeg har faktisk vært borti at toyota mekanikere har ringt meg jeg, jeg kjenner en av gutta på toyota, og de fikk en tlf fra en med en st205, da ringte de meg for å spøre om info angående den motoren osv (han viste at jeg kjørte st205 da)

#204192  av csstian

Ja skal ikke nekte på at mange som her inne har en del kunskap om di bilene di kjører kontra noen toyota mekanikere.Men det går vel på at interessen er så stor.Å at det ikke går så veldig mange slike biler rundt om såm er inne på Toyota.