TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bruker mye bensin

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #204016  av Rømmling

min celica st182 (3s-ge) bruker mye bensin
på det jeg har målt så bruker den liter'n på mila og det er stortsett kjøring i 80km/t på kjøring frem og tilbake fra tynset 5.5mil

og den skal da ikke bruke så mye
vet det er diskutert mager blanding men går min på fet blanding da?
når den var på eu sjekk for 2mnd siden så fikk jeg co2 på 1.24 og det er jo mye og da var den testet varm sa de. fikk ene mekanikern til å ta den med for det er 3mil til verksted og han kjørte forbi og jeg skulle motsatt veg på jobb.
så det indikere at den får for mye eller?

reagerte på at den røk veldig mye når jeg nådde 4500rpm når jeg kjørte forbi noen i helga også. lå som hvit tåke bak meg. (varm motor)

har mulig feil med ACIS spjelet mitt så må skru opp det å stremme fjera inni der, men skal det ha noe å si?
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 4&start=15 viser til denne linken for dette temaet da.

#204018  av csstian

Om du har kat påm den bilen å ennu har så høy co,så bør du lese av om du har noe feilkoder på lamdasonden.Hvis ikke kan katalysatoren være defekt.(om du har det på den bilen da)

#204110  av Gt-4-Ever

Min bruker ca. 1,3 på mila. Blandet kjøring. Fyller jeg full tank, så er jeg tom etter 43 mil. Stemmer dette?

#204112  av csstian

Jeg kjørte min gt4 på 1.2 på blanda kjøring.men dama kjørt på 0.9,så det kommer vell mye ann på høyrefoten :)

#204113  av Gt-4-Ever

Gammelbilen min brukte 1 liter på mila ved småkjøring og ca. 0,7 ved langkjøring. Over ti mil. Hadde en celica 2.0 gt (1986)

#204115  av Gt-4-Ever

csstian skrev:Jeg kjørte min gt4 på 1.2 på blanda kjøring.men dama kjørt på 0.9,så det kommer vell mye ann på høyrefoten :)
Hehe :D Stemmer nok bra det. MEn gt-4 er veldig høyt giret så man må ha høye hastigheter for å kunne bruke rett gir :) Må jo ligge i minst 90 for å bruke femtegir og minimum 65 for fjerdegir. :D

#204156  av Hyperion

På blanda kjøring går det med ca 1.4 liter på min st205, men har vært nede i 0.8 på langkjøring.

#204171  av Rømmling

bensin forbruket er da kaskje ikke så uvanlig da vel, men men.

Men er det normalt at det blir veldig hvitrøyk når man gir på når turtallet runder 4500rpm. henger igjen i lufta etter meg.

#204193  av Andy_Celica

Rømmling skrev:bensin forbruket er da kaskje ikke så uvanlig da vel, men men.

Men er det normalt at det blir veldig hvitrøyk når man gir på når turtallet runder 4500rpm. henger igjen i lufta etter meg.
Det kommer av kondens, eksosen er varm og lufta er kald, =kondens :D

#204194  av Andy_Celica

Jeg fyller 60 liter og kjører fra 28-32 mil på blanda kjøring. Langkjøring kommer jeg litt lenger på mila. mellom 30-40 mil.

#204400  av Dennis87

Jeg fyller 60 liter og kommer 65-75 mil på det, har en celica 1,6 GT 86 modell

#204420  av CelicaTurbo

Hm, litt av noen bensinforbruk folk opplever her.. Når jeg hadde MR2'en tidligere målte jeg den til 0.7 i forbruk ved langkjøring, til dels aktiv langkjøring, mens den lå på 0.85 ved daglig småkjøring.. Celicaen målte jeg til 0.83 ved rolig langkjøring og 1.05 ved daglig småkjøring.. Begge bilene nådde fint 60 mil eller noe mer på full tank..

...så, for min del høres forbruket til Rømmling en anelse høyt ut gitt at det er vanlig kjøring med enkelte kjappe akselerasjoner det er snakk om.. om man til stadighet tar fullgass-spurter så er det klart at bensinforbruket går opp en hel del..

#204450  av Rømmling

jeg syns det er mye jeg å. det er jo par tre forbikjøringer på en tur men ikke nødvendig vis flatt jern da.
kan jo være litt gøyre foten som har litt skyld også men fortsatt litt mye like vell for jeg gasser ikke på så mye.