TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan enklest mulig bytte foringa i bakakselen?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#204184  av csstian

Er det lik den som er på st185?

Isåfall løsnet jeg diffen og presset den fram med et spett.Da ble det akkurat nok klaring for å få foringa ned.
For må du ned med traversjen så er det best å ta 4-hjulsmåling etterpå.For spissinga forandrer seg ganske mye om du ikke får den opp igjen på akkurat samme plass.

#204186  av sleeper

løsnet du mellomaksel også? eller er det platt til og dytte med den montert?

#204188  av csstian

Løsnet mellomakseln å ja.Måtte være litt harhendt for å få diffen nok langt fram.Men det gikk fint.Sparer mye arbeid kontra ta ned hele opphenget.Å boltene har jo en tendens for å sitte ganske bra fast etter nån år.

#204189  av csstian

Et lite tips til.Jeg fylte den nye foringa med 1 komponent frontrutelim slik at den blei heilstøpt rundt hele foringa innvendig.Er bare oppe og nede det er orginalt.Fikk en mye stivere foring + at det blir nok å vare mye lenger. Di har jo en tendens for å ikke holde så veldig lenge om du er litt hard på gass og clutch :)

#204195  av sleeper

csstian skrev:Et lite tips til.Jeg fylte den nye foringa med 1 komponent frontrutelim slik at den blei heilstøpt rundt hele foringa innvendig.Er bare oppe og nede det er orginalt.Fikk en mye stivere foring + at det blir nok å vare mye lenger. Di har jo en tendens for å ikke holde så veldig lenge om du er litt hard på gass og clutch :)

mulig jeg gjør det samme.. for jeg er IKKE snill på gassen... :twisted:

#204216  av cryptor

jeg tok min foringa på min st205 på bane i sommer, fikk tak i en brukt fra en skrotet st165 som jeg tok å fyllte med rutelim for å få den sterkere og som en slags nød rep. foringa tas ut ved å løsne diffen og presse den frem trenger ikke løsne noen akslinger siden de er leddet inn på diffen.

Jeg skal bestille forsterket c-one foring fra japan i nærmeste framtid, koster foresten ikke mere enn orginal på toyota så hvis det er flere som er interisert kan jeg bestiile flere!