TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Finner ikke lufttemperatursensor til luftfilter!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #204529  av Cerwin

Jeg mottok KN57i kittet jeg har bestilt i dag. Men da jeg skulle bytte luftfilteret så jeg at lufttemperatursensoren ikke var koblet til det gamle luftfilteret (har nettopp kjøpt bilen), det var bare satt inn en gummidings i hullet hvor sensoren skulle i.
Jeg lette litt rundtomkring luftfilteret men jeg kunne ikke finne sensoren..

Hva har det å si at denne ikke er koblet til? Og hvor kan jeg finne den fordømte sensoren? :P Hvordan kan det ha seg at den ikke er der?

Bilen er forresten en 97 mod. 1.8L Celica.

#204600  av csstian

Den henger ikke på ladningen? At den er glømt å sette på plass etter bytte av luftfilter.Om du skal bytte til åpent filter så har det ikke så mye å si om den henger der eller står i slangen.For det er omentrent lit temp der den henger som der det åpne luftfiltret står.Men om du skal sette kn innsatsfilter i orginal filterboks så bør du finne den sensorn å få den på plass.Får den får inn en del kaldere luft i luftfilterboksen enn det som er ellers i motorrommet.

Mente at den henger på ledninga ikke ladninga :oops:
Sist redigert av csstian den 26 okt 2006 12:17, redigert 1 gang totalt.

#204619  av Cerwin

Det er åpent luftfilter ja.

Hvor er ladningen? :oops: Kan ikke så veldig mye om dette her :lol:
Kan iallefall ikke finne noen ledning som henger løst i nærheten av luftfilteret...

#204621  av csstian

Den skal komme ut av den store ledningsstrømpen som går mellom motor og luftfilterboks mener jeg.

#204633  av Cerwin

Den er ikke der :shock: Kan iallefall ikke finne den!
Hva kan det tyde på at den er helt borte? Og hva har dette å si?

#204646  av csstian

Veldig rart at den er borte da.Ta deg en tur innom et Toyota verksted så finner di den nok. Trur ikke du vil merke nå forskjeld om den er der eller ikke.

#204663  av Cerwin

Ok, får dra innom Toyota en dag da :)

#204691  av Akopley

På min st182 fant jeg først ikke lufttemperatursensoren til luftfilteret,
ente opp med å begynne å skru av deler i motorommet da den plutselig dukket opp, den hadde ligget rett framfør meg hele tiden :D