TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• problemer med celica 2.0 GTI rykker og drar dÃ¥rlig

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #205071  av aktveit

hei.
eg har hatt bilen min til service og byttet tennplugger, olje og luftfilter.
Etter eg har fått den igjen har den ikkje vert noe god å kjøre. Den går nett så vidt i oppoverbakke. det føles som om den jukser litt. Kver gang eg trykker gassen mot bånd for å få litt akselerasjon så rykker det i den og den drar nett så vidt. når eg slepper gassen opp litt så kommer den plutselig.
Er det noen som vet ka dette kan være??
har hørt meg litt om og noen seier det er ledningene til tennpluggene og noen seier at det kan være feil tennplugger..

#205073  av Mr2Even

Kanskje fordelerlokk og rotor burde byttes? Eller tenningen ute av stilling?

#205075  av CelicaTurbo

uansett hva det er, lever bilen tilbake og si at den var ikke slik før du leverte den..

#205077  av aktveit

har levert den tilbake. de seier det er olje som har lekt ned med tennpluggene, men har sjekket det og det er det ikkje, og uansett vil det forbrenne ganske fort. De sier det muligens er ledningene til tennpluggene som er defekt. kan dette være rett? og er det noen som vet ca pris på de?

#205078  av GT_rider

Det kan stemme ja. Du kan ha fått overslag på pluggledningene. Mener å huske å ha betalt rundt 1000lappen for plugledninger, samt coilledning til Celica, da jeg hadde sånn bil. Deter jo ei stund siden, så bli ikke overrasket om prisen har steget :?

#205079  av aktveit

med ødelagte pluggledninger vil eg da få en bil som eg beskrev? håper virkelig det er dette som er feilen. skal be mekanikerene bestille ledninger. må uansett inn og bytte reg.reim.
Kor ofte må en bytte reg reim egentlig?

#205081  av Mr2 Mk2

aktveit skrev:med ødelagte pluggledninger vil eg da få en bil som eg beskrev?
Det kan du ja, men om det kom sånn helt plutselig så vil heg heller tro det er fordelerlokk eller coil.Du kan jo alltids måle motstanden i tennplugg kablene.

#205082  av aktveit

skjedde etter servicen.. dei sa det var komt meir olje ned i plugg nr 2 enn dei andre.. kan jo v som beskreve over at det har vert ett overslag på den ledningen... da vill eg vell få en sånn bil??

#205090  av csstian

aktveit skrev:med ødelagte pluggledninger vil eg da få en bil som eg beskrev? håper virkelig det er dette som er feilen. skal be mekanikerene bestille ledninger. må uansett inn og bytte reg.reim.
Kor ofte må en bytte reg reim egentlig?
Reg reim ska byttes hver 100000km eller hvert 5Ã¥r.