TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Løftepunkter for bukk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #205189  av Tums

Hei.

Skal sette mr2'en opp på bukk for litt arbeider. Men er ikke helt skker på hvor jeg kan sette bukkene uten at jeg ødelegger noe..

Noen som kan komme med en fasit?

Takker

#205192  av FireWalk

Du har jo alltids kanalene.. og bake kan du jo bruke bærebrua...

#205244  av Tums

ja, bake er jo greit. Men knalene er jo ikke akkuratt bygd for bukker da. Tenker på den plata som står loddrett ned fra kanalen. Vil ikke sette bilen på dem. Er det ingen andre alternativer framme?

#205254  av Ivar

Tums skrev:ja, bake er jo greit. Men knalene er jo ikke akkuratt bygd for bukker da. Tenker på den plata som står loddrett ned fra kanalen. Vil ikke sette bilen på dem. Er det ingen andre alternativer framme?
MR2en har jekkepunkter på kanalen. Du finner et hakk foran og bak.

#205258  av kake

Jeg jekker aldri på kanalene, ikke vits i å stresse karosseriet sånn, spesielt bak. Jeg jekker opp på crossmembern bak (med solid gummi imellom) og setter bukker under jekkepunktene på kanalene hvis det behøves. Foran jekker jeg i forstillinga på de staga som går ned til under bærekulene (med solid gummibeskyttelse mellom). (kjører bilen opp på et par avkutta 2x4 først, for å få jekken under). Så setter jeg bukker under jekkepunktene på kanalene hvis det behøves.
Vedlegg
Manual_014_0001.jpg
Manual_014_0001.jpg (31.71 kiB) Vist 635 ganger

#205282  av CelicaTurbo

Den metallkanten på kanalen tåler fint at du løfter bilen etter men det er en fordel å bruke en gummipute mellom jekk og kant. Det er trossalt dette som er det orginale jekkepunktet (mellom de to hakkene i kanalens leppe) så tåler bilen at du jekker etter dette punktet så kan jeg jammen det garantere at den tåler at du løfter bilen etter alle fire punktene samtidig, og at disse punktene skal utsette bilen for mer stress enn de fire punktene hvor støtdemperne er festet i karosseriet har jeg ikke helt troen på ;)

Men den illustrasjonen er fin og forteller alt om hvor man kan løfte bilen :)

#206184  av Ivar

CelicaTurbo skrev:Den metallkanten på kanalen tåler fint at du løfter bilen etter men det er en fordel å bruke en gummipute mellom jekk og kant. Det er trossalt dette som er det orginale jekkepunktet (mellom de to hakkene i kanalens leppe) så tåler bilen at du jekker etter dette punktet så kan jeg jammen det garantere at den tåler at du løfter bilen etter alle fire punktene samtidig, og at disse punktene skal utsette bilen for mer stress enn de fire punktene hvor støtdemperne er festet i karosseriet har jeg ikke helt troen på ;)

Men den illustrasjonen er fin og forteller alt om hvor man kan løfte bilen :)
Enig.