TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Turboras

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #205799  av Daniel_hoy

Var ute å kjørte tidligere i kveld og alt virka normalt med bilen. Men i 11 tiden mista jeg plutselig ladetrykket. Kjørte ca 1 mil til verkstedet å starta å kikke litt på bilen. Demonterte innsuget til turboen og der fann jeg denne.

Bilde

Så da var det i grunn berre å sette i gang med den ufrivillige skruingen. Etter en GOD del banning og tre knekte bolter på manifolden såg det slik ut i motorommet klokka 2.

Bilde

Etter jeg fikk kikket litt på turboen ser den i grunn ganske fin ut etter forholdene. Har kikket litt på den før og det ser ikke ut som om det er komt noen skader som ikke var der fra før. Så i grunn så var det flaks.

Bilde

Som du ser på bilde så mangler muttern på akslingen og den kan beveges ca 5 mm inn/ut.

Er det noen som har en turbo til overs så er det bare å sende en PM

#205800  av Daniel_hoy

Pga. at det er veldig vanskelig å snakke med folkene på delelageret her jeg bor så hadde det vært fint om noen hadde delenummer til:

Pinnbolter manifold
Mutter manifold
Pinnbolter turbo
Mutter turbo
Mutter til downpipe
Pakninger manifold
Pakning mellom turbo/manifold
Pakning mellom turbo/downpipe
Pakninger til olje og vannkjølinga
Skruen som holder noen rør under turboen. Der feste til downpipen skal skrues i blokka.

På forhånd takk :D

#205889  av Helmer

Jeg har snart en CT26 til salgs.

Send pm hvis du er interessert.

#205980  av sleeper

akkurat det samme som skjedde på gt4cs sin turbo det der... :cry:

#206041  av larsst185

samme skjedde også på en gt4 her i byen :roll:

#206057  av Daniel_hoy

Har snakket med turboservice og gikturbo. Fikk beskjed om å overhale turboen med turboservice men gikturbo sa at jeg kunne prøve å skru den fast igjenn med locktite å sjekke om det virker normalt.
Så er ikkje sikker på hva jeg skal gjøre. Mutteren har ikke gjort noen skade så blir vel til at jeg prøver å skru den sammen igjenn.

#206066  av Larsen

Det går jo ann å bare ta av huset på turboen og se om det er noe skader.

#206238  av Daniel_hoy

Jaja. Da orka jeg å kikke litt på turboen. Den har skjev aksling og knekt av en del på eksos siden. Alt ser bra ut på kompressor siden så det var no veldig bra. Hvor store skader kan det være på turboen før den bare er søppel.

#206251  av sleeper

den turboen der er ikke noe og satse på nå ivertfall.. er nok billigst for deg og prøve og få tak i en brukt ct26 eller ct20b...

#206253  av Daniel_hoy

Fann et Greddy TD06SH turbokit til salgs men det er til en mr2. Vil downpipe osv. passe? Skulle også selge et datasprut at med. Noen som har hørt om Link før?
Er lite sugen på å sette på en ct26 men viss det blir det enkleste så ender jeg vel opp med det.
Hvordan vil det gå viss jeg kun monterer det turbo kitet og kjører med lavt ladetrykk? Gjør ikke larsst185 det?
Planen er å trimme så det er vel bare å starte. :twisted: Var bare kjedelig at det skjedde akkurat nå. Men skal kikke på vinterbil i løpet av uka så det kan være at jeg har god tid til å skru. :)

#206255  av sleeper

det vil funke greit og kjøre med td06 turbo på den, men du burde nok ikke kjøre så veldig høyt trykk får du får mappet den om litt...

dp`n vil passe rett på...

#236754  av donk2k

sleeper skrev:akkurat det samme som skjedde på gt4cs sin turbo det der... :cry:
Får bare legge til at akkurat det samme skjedde etter jeg kjøpte bilen av GT4CS.. med turboen han kjøpte av deg.. Hva kan dette komme av? Svaket noe sted?

#236756  av sleeper

donk2k skrev:
sleeper skrev:akkurat det samme som skjedde på gt4cs sin turbo det der... :cry:
Får bare legge til at akkurat det samme skjedde etter jeg kjøpte bilen av GT4CS.. med turboen han kjøpte av deg.. Hva kan dette komme av? Svaket noe sted?
veta pokker hva som gjør det jeg? mulig de ikke liker så høyt trykk over tid? ( hvis jeg ikke tar feil så har han jo kjørt 1.2kg på den i 2 år... )

#236759  av donk2k

ja, det stemmer.. ligger sikkert noe der.. Virker som det skjer en del folk at mutteren skrur seg ut og turboen raser..