Side 1 av 2

Turboras

Legg innLagt inn:03 nov 2006 03:12
av Daniel_hoy
Var ute å kjørte tidligere i kveld og alt virka normalt med bilen. Men i 11 tiden mista jeg plutselig ladetrykket. Kjørte ca 1 mil til verkstedet å starta å kikke litt på bilen. Demonterte innsuget til turboen og der fann jeg denne.

Bilde

Så da var det i grunn berre å sette i gang med den ufrivillige skruingen. Etter en GOD del banning og tre knekte bolter på manifolden såg det slik ut i motorommet klokka 2.

Bilde

Etter jeg fikk kikket litt på turboen ser den i grunn ganske fin ut etter forholdene. Har kikket litt på den før og det ser ikke ut som om det er komt noen skader som ikke var der fra før. Så i grunn så var det flaks.

Bilde

Som du ser på bilde så mangler muttern på akslingen og den kan beveges ca 5 mm inn/ut.

Er det noen som har en turbo til overs så er det bare å sende en PM

Legg innLagt inn:03 nov 2006 03:18
av Daniel_hoy
Pga. at det er veldig vanskelig å snakke med folkene på delelageret her jeg bor så hadde det vært fint om noen hadde delenummer til:

Pinnbolter manifold
Mutter manifold
Pinnbolter turbo
Mutter turbo
Mutter til downpipe
Pakninger manifold
Pakning mellom turbo/manifold
Pakning mellom turbo/downpipe
Pakninger til olje og vannkjølinga
Skruen som holder noen rør under turboen. Der feste til downpipen skal skrues i blokka.

På forhånd takk :D

Legg innLagt inn:03 nov 2006 16:36
av Helmer
Jeg har snart en CT26 til salgs.

Send pm hvis du er interessert.

Legg innLagt inn:03 nov 2006 23:55
av sleeper
akkurat det samme som skjedde på gt4cs sin turbo det der... :cry:

Legg innLagt inn:04 nov 2006 14:39
av larsst185
samme skjedde også på en gt4 her i byen :roll:

Legg innLagt inn:04 nov 2006 16:09
av Daniel_hoy
Har snakket med turboservice og gikturbo. Fikk beskjed om å overhale turboen med turboservice men gikturbo sa at jeg kunne prøve å skru den fast igjenn med locktite å sjekke om det virker normalt.
Så er ikkje sikker på hva jeg skal gjøre. Mutteren har ikke gjort noen skade så blir vel til at jeg prøver å skru den sammen igjenn.

Legg innLagt inn:04 nov 2006 18:01
av Larsen
Det går jo ann å bare ta av huset på turboen og se om det er noe skader.

Legg innLagt inn:05 nov 2006 21:14
av Daniel_hoy
Jaja. Da orka jeg å kikke litt på turboen. Den har skjev aksling og knekt av en del på eksos siden. Alt ser bra ut på kompressor siden så det var no veldig bra. Hvor store skader kan det være på turboen før den bare er søppel.

Legg innLagt inn:05 nov 2006 21:45
av Daniel_hoy
Bilde
Bilde

Legg innLagt inn:05 nov 2006 22:00
av sleeper
den turboen der er ikke noe og satse på nå ivertfall.. er nok billigst for deg og prøve og få tak i en brukt ct26 eller ct20b...

Legg innLagt inn:05 nov 2006 22:12
av Daniel_hoy
Fann et Greddy TD06SH turbokit til salgs men det er til en mr2. Vil downpipe osv. passe? Skulle også selge et datasprut at med. Noen som har hørt om Link før?
Er lite sugen på å sette på en ct26 men viss det blir det enkleste så ender jeg vel opp med det.
Hvordan vil det gå viss jeg kun monterer det turbo kitet og kjører med lavt ladetrykk? Gjør ikke larsst185 det?
Planen er å trimme så det er vel bare å starte. :twisted: Var bare kjedelig at det skjedde akkurat nå. Men skal kikke på vinterbil i løpet av uka så det kan være at jeg har god tid til å skru. :)

Legg innLagt inn:05 nov 2006 22:17
av sleeper
det vil funke greit og kjøre med td06 turbo på den, men du burde nok ikke kjøre så veldig høyt trykk får du får mappet den om litt...

dp`n vil passe rett på...

Legg innLagt inn:25 apr 2007 21:22
av donk2k
sleeper skrev:akkurat det samme som skjedde på gt4cs sin turbo det der... :cry:
Får bare legge til at akkurat det samme skjedde etter jeg kjøpte bilen av GT4CS.. med turboen han kjøpte av deg.. Hva kan dette komme av? Svaket noe sted?

Legg innLagt inn:25 apr 2007 21:25
av sleeper
donk2k skrev:
sleeper skrev:akkurat det samme som skjedde på gt4cs sin turbo det der... :cry:
Får bare legge til at akkurat det samme skjedde etter jeg kjøpte bilen av GT4CS.. med turboen han kjøpte av deg.. Hva kan dette komme av? Svaket noe sted?
veta pokker hva som gjør det jeg? mulig de ikke liker så høyt trykk over tid? ( hvis jeg ikke tar feil så har han jo kjørt 1.2kg på den i 2 år... )

Legg innLagt inn:25 apr 2007 21:28
av donk2k
ja, det stemmer.. ligger sikkert noe der.. Virker som det skjer en del folk at mutteren skrur seg ut og turboen raser..