TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• elektro problemer.. noen som vil hjelpe?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #205928  av BT-GTI

jada jada så stoppa bilen min på hjem fra perm( den er lei den!!!). har lest tidligere at det har skjedd med en annen på forumet (christer)

og hans problem var at coilen tok kvelden. og i likhet med han så har jeg heller ikke gnist på pluggene..

MEN det koster 2500KR! på toyota for ny coil, men det kan jo være flere ting som kan være galt. og siden toyota ikke tar tilbake elektro produkter, så kan jeg bli sittende igjen med en den som jeg ikke har brukt for..

har vært hos en bilelektro-butikk samt toyota. toyota kunne ikke diagnoseteste coilen, det kunne ikke bilelektrobutikken heller.

en ting til coilen, er den sorte klumpen som finnes på deleporgrammet til toyota, MEN den metallklumpen som ligger oppå som sender signaler til ecu den finner ikke toyota i sine programmer, dette er en ting som kan være galt og hvis den er tatt kvelden hva gjør jeg?

derfor lurer jeg på om det er noen som gidder/kan ta turen til lillestrøm og hjelpe meg?
helst en med rev2 jdm-turbo-motor, ecu. siden har ecuen tatt kvelden så finner jeg ikke det ut før jeg får prøvd en lik coil osv på min bil...

ps fordeler lokk osv ser helt fin akkurat som når jeg bytta motor så tviler på at det er den som har tatt kvelden)

#206491  av Xlr8

mål hvor mangen Ohm der er i primærspolen og sekunderspolen på coilen.. vist di talla er helt ute og kjører så er de nok coilen..

#206515  av csstian

Det er ikke så lett å måle en coil.Har hatt flere tilfeller der verdier er rett men coilen der defekt. Er vel ignitern som er den metall saken.Bestilte en sånn til celican min men den var å dyr.Om du drar å prater med di på Toyota å hører om viss du prøver delene på stedet om ikke di kan returnere di hvis ikke feilen ligger der.Di kan søke om retur,å er delen ikke synlig brukt å ikke så mange dager siden den var bestillt så går det somregel bra.Fikk sendt min i retur.Men det letteste hadde jo vært om du fikk tak i en med samme bil å prøvd.Vil tippe problemet ligger i coilen.

#206595  av csstian

csstian skrev:Det er ikke så lett å måle en coil.Har hatt flere tilfeller der verdier er rett men coilen der defekt. Er vel ignitern som er den metall saken.Bestilte en sånn til celican min men den var å dyr.Om du drar å prater med di på Toyota å hører om viss du prøver delene på stedet om ikke di kan returnere di hvis ikke feilen ligger der.Di kan søke om retur,å er delen ikke synlig brukt å ikke så mange dager siden den var bestillt så går det somregel bra.Fikk sendt min i retur.Men det letteste hadde jo vært om du fikk tak i en med samme bil å prøvd.Vil tippe problemet ligger i coilen.
Rettelse. Det er ikke ignitern men tenningsmudulen.

#207130  av erling

csstian skrev:Rettelse. Det er ikke ignitern men tenningsmudulen.
Igniter = tenningsmodul

:wink:

#207158  av Morten

Både igniter og coil er samme på 3sge innenfor samme årgang (er vel egentlig -91 og 92+ tror jeg). Teste med en fra en lokal GTi? :wink: