TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Blinklys\nødlys -rele\bryter feil

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #24005  av MRQuoc

Underlig fenomen , men sikkert en enkel løsning som jeg kan finne ut, men først spør jeg om noen har vært borti det.

MR2MK1 nødblinklys fungerer ikke :
teori.
1. rele gåen
2. bryter gåen
3. ledning ikke festet eller har løsnet

sjekking.
1. blinklys fungerer | eliminerer teori 1
2. blinklys fungerer ikke hvis nødbryteren er satt på | eliminerer teori 2
3. teori 3 er aktuelt , hvis det er "jordfeil" eller noe slikt.

Hva annet kan være feil ? hvis noen har vært borti noe lignende

#24006  av bose

Sikring gåen kanskje.Sjekk om det er strøm på stereon din.Orginalt gå stereon på samme kurs som nødblinken.

#24007  av MRQuoc

hirr , javisst .. skal sjekke det, men cd-spilleren uler sitt, selv om den her om dagen ble borte?! .. tok 6 timer før den plutselig kom på igjen ?`! :) ..

teori 4. Sikring

:]

#24118  av Espen H

hvis alle blinklysene dine gikk samtididig tyder jo det på at sikringen har gått ja...

#24121  av bose

Sjekk sikringen du.Den sitter i boksen på venstre side i motorrommet.

#24134  av tbergstad

Hmm.. Nå vet jeg ikke hvordan releet er koblet men.. D kan være at det er to rele? et til nødblink,slik at alle blinker likt, og et eget til "vanlig" blinking. Jævli vanskelig uten skjema.. Og kunnskaper om den bilen.. :oops: KAn ikke være sikringen hvis strømmen kom tilbake til spilleren.

#24167  av MRQuoc

nettopp .. spilleren har jo strøm , men om det er samme kursen etter 17 år .. det vet jeg faktisk ikke.. jeg har jo konsollen oppe , så jeg får finne hele veien. , samtidig er det litt rart å tro at det er 2 rele'er ? .. den knappen er for å sette igang strømmen .. på begge sidene.. akkurat som blink-pinnen .. ( trodde jeg i alle år, så dette har dr.Qvakk godt av å vite ) ;)
men her om dagen .. var det faktisk en som også hadde mistet nædblinken.. samme måten som meg , ingenting funket når nødbryteren stod på.
og det hadde skjedd engang før med den bilen til vedkommende .. og byttet rele <- .. er det da 2 ?
skal sjekke igjennom min uåpnede reperasjonhåndbok ;)