TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som har noen kjekke triks ang flytting av batteri?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #206747  av wickeddark

Skal i annledning FMIC flytte batteriet. Hvor bør jeg sette det, hvilke ledninger bør jeg bruke? Hvilke sikringer må jeg bruke i tilfelle det skjer noe tull? Hvor er det lurt å dra ledningene?

#206777  av sleeper

tja, lag en festebrakket i bagasjerommet..
bruk 30 eller 35kvadrat ledning
kjøp en autmatsikring på 150 eller 200A (den denne vil gå hvis du drar på starteren mer en 5-6 sec men skal det være no vits med sikring så ikke kjøp større... og så lenge det er automatsikkring så koster det ikke noe og få den til og funke igjen.. :wink:

et hint er og jorde batteriet på 2 BRA steder i bagasjerommet ( jo bedre jord jo mindre spenningsfall!)

angh steder og dra ledningen så er det standard stedene du kan bruke.. ( langs gulvet ved kanalene...

#206872  av wickeddark

Tusen takk!

Den automatsikringa, hvor kan jeg få tak i den?

#206876  av sleeper

billig: biltema
dyrt: bilstereoexperten

du får selv velge hvor mye du vil betale for kvalitet...
:wink:

#207342  av wickeddark

sleeper skrev:tja, lag en festebrakket i bagasjerommet..
bruk 30 eller 35kvadrat ledning
kjøp en autmatsikring på 150 eller 200A (den denne vil gå hvis du drar på starteren mer en 5-6 sec men skal det være no vits med sikring så ikke kjøp større... og så lenge det er automatsikkring så koster det ikke noe og få den til og funke igjen.. :wink:

et hint er og jorde batteriet på 2 BRA steder i bagasjerommet ( jo bedre jord jo mindre spenningsfall!)

angh steder og dra ledningen så er det standard stedene du kan bruke.. ( langs gulvet ved kanalene...

Kjøpte 150 ampers sikring. Men ser jo at batteriet mitt er jo bare på 70 amper. Og da vil jo denne sikringen aldri slå seg ut. Prøvde godt over 6 sekund på starter uten coil kobla til, og sikringa slo ikke ut. Prøvde også kjapt å kortslutte med det gamle batteriet, fikk ikke sikringa til å slå ut da heller. Men nå var det batteriet rimelig dødt da.

#207409  av csstian

Du har mye mere i start amp. 70 amp er et av di største batteri vi selger.Brukes på Hiace og Hilux blant annet.

#207417  av wickeddark

csstian skrev:Du har mye mere i start amp. 70 amp er et av di største batteri vi selger.Brukes på Hiace og Hilux blant annet.
Aha :D

Mulig jeg ikke filte lenge nok på starteren da.

Men den løsninga på batteriet du hadde så jævli pen ut. Har laga kasse og alt, men hvordan skal jeg få "ankret" fast batteriet.

Om du har mulighet til å dele det, så hadde det vært helt uber. Sliter med ideer til hvordan det skal festes godt nok.

#207422  av sleeper

et batteri på 70amp vil greie og gi ut mellom 500 og 1000amp i korte perioder.. 70 amp står egentlig for hvor mange amper den greier og gi i 1 time før det er tomt! ikke hva det gir i korte støt! ( starteren din trekker godt over 100amp...)

#207459  av csstian

wickeddark skrev:
csstian skrev:Du har mye mere i start amp. 70 amp er et av di største batteri vi selger.Brukes på Hiace og Hilux blant annet.
Aha :D

Mulig jeg ikke filte lenge nok på starteren da.

Men den løsninga på batteriet du hadde så jævli pen ut. Har laga kasse og alt, men hvordan skal jeg få "ankret" fast batteriet.

Om du har mulighet til å dele det, så hadde det vært helt uber. Sliter med ideer til hvordan det skal festes godt nok.
Jeg brukte en batteribøyle til en corolla over batteriet. Så sveiset jeg fast en gjengestang for det ene hullet mot bakskjerm.Så borret jeg et lite hull i hjulbrønnen som jeg festet den orginale stangen med bøy på i.