Side 1 av 1

Noen som har noen kjekke triks ang flytting av batteri?

Legg innLagt inn:09 nov 2006 00:03
av wickeddark
Skal i annledning FMIC flytte batteriet. Hvor bør jeg sette det, hvilke ledninger bør jeg bruke? Hvilke sikringer må jeg bruke i tilfelle det skjer noe tull? Hvor er det lurt å dra ledningene?

Legg innLagt inn:09 nov 2006 12:21
av sleeper
tja, lag en festebrakket i bagasjerommet..
bruk 30 eller 35kvadrat ledning
kjøp en autmatsikring på 150 eller 200A (den denne vil gå hvis du drar på starteren mer en 5-6 sec men skal det være no vits med sikring så ikke kjøp større... og så lenge det er automatsikkring så koster det ikke noe og få den til og funke igjen.. :wink:

et hint er og jorde batteriet på 2 BRA steder i bagasjerommet ( jo bedre jord jo mindre spenningsfall!)

angh steder og dra ledningen så er det standard stedene du kan bruke.. ( langs gulvet ved kanalene...

Legg innLagt inn:09 nov 2006 18:07
av csstian
Hær finner du bilder av hvor jeg satte batteriet.Må da lage noen fester men det gikk greit.Ellers har sleeper kommet med den info du trenger.

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=18333

Legg innLagt inn:10 nov 2006 00:27
av wickeddark
Tusen takk!

Den automatsikringa, hvor kan jeg få tak i den?

Legg innLagt inn:10 nov 2006 01:41
av sleeper
billig: biltema
dyrt: bilstereoexperten

du får selv velge hvor mye du vil betale for kvalitet...
:wink:

Legg innLagt inn:13 nov 2006 15:21
av wickeddark
sleeper skrev:tja, lag en festebrakket i bagasjerommet..
bruk 30 eller 35kvadrat ledning
kjøp en autmatsikring på 150 eller 200A (den denne vil gå hvis du drar på starteren mer en 5-6 sec men skal det være no vits med sikring så ikke kjøp større... og så lenge det er automatsikkring så koster det ikke noe og få den til og funke igjen.. :wink:

et hint er og jorde batteriet på 2 BRA steder i bagasjerommet ( jo bedre jord jo mindre spenningsfall!)

angh steder og dra ledningen så er det standard stedene du kan bruke.. ( langs gulvet ved kanalene...

Kjøpte 150 ampers sikring. Men ser jo at batteriet mitt er jo bare på 70 amper. Og da vil jo denne sikringen aldri slå seg ut. Prøvde godt over 6 sekund på starter uten coil kobla til, og sikringa slo ikke ut. Prøvde også kjapt å kortslutte med det gamle batteriet, fikk ikke sikringa til å slå ut da heller. Men nå var det batteriet rimelig dødt da.

Legg innLagt inn:13 nov 2006 22:03
av csstian
Du har mye mere i start amp. 70 amp er et av di største batteri vi selger.Brukes på Hiace og Hilux blant annet.

Legg innLagt inn:13 nov 2006 22:37
av wickeddark
csstian skrev:Du har mye mere i start amp. 70 amp er et av di største batteri vi selger.Brukes på Hiace og Hilux blant annet.
Aha :D


Mulig jeg ikke filte lenge nok på starteren da.

Men den løsninga på batteriet du hadde så jævli pen ut. Har laga kasse og alt, men hvordan skal jeg få "ankret" fast batteriet.

Om du har mulighet til å dele det, så hadde det vært helt uber. Sliter med ideer til hvordan det skal festes godt nok.

Legg innLagt inn:13 nov 2006 23:13
av sleeper
et batteri på 70amp vil greie og gi ut mellom 500 og 1000amp i korte perioder.. 70 amp står egentlig for hvor mange amper den greier og gi i 1 time før det er tomt! ikke hva det gir i korte støt! ( starteren din trekker godt over 100amp...)

Legg innLagt inn:14 nov 2006 13:54
av csstian
wickeddark skrev:
csstian skrev:Du har mye mere i start amp. 70 amp er et av di største batteri vi selger.Brukes på Hiace og Hilux blant annet.
Aha :D


Mulig jeg ikke filte lenge nok på starteren da.

Men den løsninga på batteriet du hadde så jævli pen ut. Har laga kasse og alt, men hvordan skal jeg få "ankret" fast batteriet.

Om du har mulighet til å dele det, så hadde det vært helt uber. Sliter med ideer til hvordan det skal festes godt nok.
Jeg brukte en batteribøyle til en corolla over batteriet. Så sveiset jeg fast en gjengestang for det ene hullet mot bakskjerm.Så borret jeg et lite hull i hjulbrønnen som jeg festet den orginale stangen med bøy på i.