Side 1 av 2

Lavtrykksturbo

Legg innLagt inn:15 nov 2003 13:44
av Zerpent
Hvordan er det å montere på en lavtrykksturbo på en mk2? Har hørt at dette er mye mindre styr enn vanlig turbo.
Dette frister litt for å få pop-off lyden og litt mer guff og at det sikkert ikke koster all verden.
Visst jeg skal ha "skikkelig" turbo så blir det nok enten å kjøpe seg en ny mr2 turbo eller bytte motor. Helst det siste. Får nok et spesiellt forhold akkurat til MIN mr2. :wink:

En liten ting til. Blir jeg sett på som "turbo wanna-be" om jeg monterer sugerør på en N/A? Dette vil jo gi et åpent luftfilter kald og god luft.

Legg innLagt inn:15 nov 2003 14:42
av CelicaGT
Ingen blir vel sett på som turbo wannabe om dei vil ha litt meir guff over bilen :)

Turbo wannabe er folk som monterer dumpventil på kompressor biler :wink:

Re: Lavtrykksturbo

Legg innLagt inn:15 nov 2003 17:01
av erling
Zerpent skrev: En liten ting til. Blir jeg sett på som "turbo wanna-be" om jeg monterer sugerør på en N/A? Dette vil jo gi et åpent luftfilter kald og god luft.
Sugerør??? Vaff??

Hvis det er åpent filter du mener, blir du sett på som en som vil ha raskere og kaldere luft til innsuget. Skjønner ikke hva det skal ha med turbo å gjøre... :)

Legg innLagt inn:15 nov 2003 19:09
av chris
Jeg også lurer på hva dette "sugerøret" er for noe..

Legg innLagt inn:15 nov 2003 21:54
av Zerpent
Sånn som er montert på denne. Det er vel hovedsakelig brukt på biler med turbo motor.

Legg innLagt inn:15 nov 2003 22:01
av Zerpent
En annen ting jeg kom på når jeg tok frem dette bildet.
De baklyktene der har jeg lyst på. Vet det er utseende til 94+ lykter men disse er helt røde. På min bil som er svart så syns jeg ikke det tar jeg så bra ut med de gule sidene mot svart. Men visst de hadde vært helt rød så hadde det blitt mye penere. Vet at Christian har røde baklykter på sin men det er gamletypen. Hvor får jeg tak i sånne lykter?

Legg innLagt inn:15 nov 2003 22:12
av chris
94 baklyktene kjøpes originalt hos Toyota. De kommer vel bare i en farge, så hvis man skal ha f.eks. rød toning må man vel gjøre dette selv, vil jeg tro.

Når det gjelder luftinntaktene, så er de ganske kule, og det finnes i flere varianter. Men litt småkjipt å ha store luftinntak til motoren, og bli frakjørt da, eller hva? :twisted:

Legg innLagt inn:16 nov 2003 00:26
av Erlend
Skikkelig bling-bling med teksten bak i GULL :D Det var skikkelig rått egentlig... *vurdere*

Legg innLagt inn:16 nov 2003 00:32
av chris
Erlend skrev:Skikkelig bling-bling med teksten bak i GULL :D Det var skikkelig rått egentlig... *vurdere*
Ja, det var litt sånn halvporno ja :D

Legg innLagt inn:16 nov 2003 05:43
av PwRmAd
Det inntaket der er ikke for turbo biler, faktisk så er det et na TOM'S inntak som koster flesk i utgangspunktet, og kommer med komplett luftfilter/boks. Har blitt kopiert i sinnsyke mengder, og har bare blitt populært pga utseende. (bilen på bilde er en na)

Legg innLagt inn:16 nov 2003 23:22
av chris
Jeg for min del synes det er penere med ett på hver side ;)

Legg innLagt inn:17 nov 2003 00:26
av ST205
Hvis man ikke har en bil med turbo originalt, så kan man jo prøve
å sette på en sånn elektrisk turbo. :mrgreen:

Fant dette på ebay:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... gory=11750

Kunne vel ikke skadet å prøve :lol:

Legg innLagt inn:17 nov 2003 11:21
av CelicaTurbo
høhøhø :) 20-30% forbedring, mens de påstår at mengden luft i inntaket blir 4 ganger så mye? Og viften dytter "nesten 4 kubikkfot" luft i sekundet, om det virkelig er sant så hadde det ikke vært like mye luft når den skal skape et trykk.. og, det er ikke så alt for vanskelig å regne ut hvor mye luft en 2.0 liters motor trenger i sekundet ved gitt turtall? :D Kan jo bare kjøpe en tilsvarende vifte på Clas Ohlson da :) Synes jeg ser det for meg: "MR2 Quad-ElTurbo" kommer ulende som en hårføner bortover veien, da kan det ihvertfall kalles en frisørbil med god grunn :)

Legg innLagt inn:17 nov 2003 14:54
av chris
CelicaTurbo skrev:høhøhø :) 20-30% forbedring, mens de påstår at mengden luft i inntaket blir 4 ganger så mye? Og viften dytter "nesten 4 kubikkfot" luft i sekundet, om det virkelig er sant så hadde det ikke vært like mye luft når den skal skape et trykk.. og, det er ikke så alt for vanskelig å regne ut hvor mye luft en 2.0 liters motor trenger i sekundet ved gitt turtall? :D Kan jo bare kjøpe en tilsvarende vifte på Clas Ohlson da :) Synes jeg ser det for meg: "MR2 Quad-ElTurbo" kommer ulende som en hårføner bortover veien, da kan det ihvertfall kalles en frisørbil med god grunn :)
:mrgreen: :mrgreen:

-edit-
btw.. ST205: hadde ikke du 280 ponnier under panseret da? og nå har du gått ned til 260? ;) 20 hester som har rømt? :D

Legg innLagt inn:17 nov 2003 16:38
av ST205
Sannheten ligger vel i at jeg ble fortalt at den skulle være ca. 280hk.
Og i og med at jeg aldri har dyno-testet dette, så går jeg heller for 260+hk

Nå stod det vel aldri hk eller ponnier, men småpuser :lol:

Det høres i hvertfall litt mer realistisk ut :D

Tror jeg bare skroter ct20b'en og hiver på en 2-3 sånne elektriske :mrgreen: