TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kontakt under førersetet pÃ¥ MR2 Turbo.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #207512  av injee

Hei!

Rota litt rundt i bilen min i dag, fant en kontakt under førersetet som ikke var koplet i. (motparten var også der...)

Lurer bare på hva den går til..... noen som vet ???

Er forresten 2 ledere i kontakten......

#207538  av toyota_mr2

jeg mener den går for lyse på selen men er ikke helt siker

#207540  av Helmer

Varmeseter??
 #207542  av Ivar

injee skrev:Hei!

Rota litt rundt i bilen min i dag, fant en kontakt under førersetet som ikke var koplet i. (motparten var også der...)

Lurer bare på hva den går til..... noen som vet ???

Er forresten 2 ledere i kontakten......
Setebeltekontakten sannsynligvis.

#207648  av jumbo

what?

er det laget mkii som har setebelteindikator?

#207680  av Ivar

jumbo skrev:what?

USA-modeller har da de rareste ting? Setebeltekontakt eller varmeseter. Jeg ville ha tippet på det første.

#207697  av Master

jumbo skrev:what?

Yep! USA mod har dette. Deriblandt min. Komplett utstyrt med kontrollreleboks, føler i setebeltekontakten osv.

Da jeg skulle godkjenne min ved import, måtte jeg bytte denne setebeltekontakten og fikk tak i noen brukte (euro-spec) uten kontakt. Kortslutta de to ledningene som gikk til relèet for å unngå varsellyset som lyste konstant.

Etter ei stund gikk batteriet mitt flatt, og etter feilsøking viste det seg at kortslutting av de ledningene ikke var så lurt... det dro masse krypstrøm! Så jeg kobla fra hele releet som sitter under tenningslåsen, og nå er alt i orden!

Nå skal det sies at jeg har også denne kontakten under setet mitt (som det er snakk om i posten) men har aldri tenkt mer over hva den går til. Tror ikke den går til beltesensoren. Men kan dobbeltsjekke.

#207760  av injee

Master skrev: Nå skal det sies at jeg har også denne kontakten under setet mitt (som det er snakk om i posten) men har aldri tenkt mer over hva den går til. Tror ikke den går til beltesensoren. Men kan dobbeltsjekke.
Jeg tror heller ikke den går til beltesensoren, da det lyser der - og den piper i ca 10sek. hver gang jeg starter bilen. WAAARNING, HUSK BELTE! :) Hehe. Er USA modell jeg også har. Tøft visst du hadde funnet ut hva den gikk til.... :-) Jeg har ikke snøring! :oops:

#207778  av Ivar

injee skrev:
Master skrev: Nå skal det sies at jeg har også denne kontakten under setet mitt (som det er snakk om i posten) men har aldri tenkt mer over hva den går til. Tror ikke den går til beltesensoren. Men kan dobbeltsjekke.
Jeg tror heller ikke den går til beltesensoren, da det lyser der - og den piper i ca 10sek. hver gang jeg starter bilen. WAAARNING, HUSK BELTE! :) Hehe. Er USA modell jeg også har. Tøft visst du hadde funnet ut hva den gikk til.... :-) Jeg har ikke snøring! :oops:
Kan du ikke bare ta ut setet og sjekke hvor ledningen går hen? Å ta ut setene i en MR2 tar et drøyt minutt hvis du har skralle og pipe klart.

#207801  av BT-GTI

har finni den ledningen på min us utgave også. lurte veldig hva det var. tippa varmeseter, men det er ikke lagt opp til noen brytere i daschen til det. men det med at det er til en type belte sensor vil jeg tippe på.amerikanske belter skal jo gi etter når ett eller annet skjer, mens europeiske skal kun stramme..

sikkerhetsmessig er det jo helt det samme, bare at den amerikanske er er behagellig. (var ihvertfall det på amerikansk og europeisk Taho)den amerikanske gir deg mer bevegelighet, mener jeg å huske...som å kunn bøye seg fram uten å knekke ribbein..