TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Supra MkIV Automat elle manuel?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #208570  av Andy_Celica

Som topick sier, jeg driver å titter på supra i sverige, england, japan osv.
Men flesteparten av bilene har jo automat.

Hva er det å foretrekke?

Kunne vel tenkt meg muligens breisladd osv på rudskogen, åssen er det med automat osv?

#208575  av sindrejl

dropp automat om du skal breisladde. ellers er automat hærlig :D

#208580  av Andy_Celica

sindrejl skrev:dropp automat om du skal breisladde. ellers er automat hærlig :D
Men går den like bra osv da? eller er den dau og girer på 4000 rpm som f.eks på avensis.

#208592  av sx-4-ever

GÃ¥r vel med auto og i breisladden :P bare en mye mer trening.

#208597  av Stiansen

Andy_Celica skrev:
Men går den like bra osv da? eller er den dau og girer på 4000 rpm som f.eks på avensis.
Syns å huske at manuell gjør 0-100 på 5,1 sek, mens automaten på 5,2 eller 5,3 :wink:

#208605  av Kilgallon

Automat er for damer og gamlinger. Men klarer man ikke å gire, er det kjekt med automat.
Ville aldri i verden ha hatt automat på supraen min, da kunne jeg like godt tatt bussen isteden.

#208606  av Andy_Celica

Kilgallon skrev:Automat er for damer og gamlinger. Men klarer man ikke å gire, er det kjekt med automat.
Ville aldri i verden ha hatt automat på supraen min, da kunne jeg like godt tatt bussen isteden.
Det var et sånt svart jeg ventet og håpet på og få, da er det sikkert at det ikke blir automat. :D

#208611  av elino

Kilgallon skrev:Automat er for damer og gamlinger. Men klarer man ikke å gire, er det kjekt med automat.
Den første setningen kunne du ha spart deg, usaklig
Og hvorfor skulle automat være for damer??? Jeg har automat i min og det er IKKE for at jeg har problemer med å gire.
Det er to grunner til at det ble automat...
Automatkassa skal vist tåle trimming bedre enn manuell på NA`en, men hovedgrunnen er at jeg skal kjøre Street legal og i min klasse er det helt klart en fordel med automat
Automatkassa i Supra`n er helt rå i forhold til f.eks MB
Personlig synes jeg ikke noe om å kjøre automat på vinterføre jeg mister feelingen (men det er sikkert en vanesak) også er den skummel ut mot kryss når bilen er kald :roll: Også går det jo litt suppe da.... Are sier jeg er for hard på høyre beinet..hmmm..Skjønner ikke det :roll:

#208618  av sindrejl

elino skrev:
Den første setningen kunne du ha spart deg, usaklig
Og hvorfor skulle automat være for damer??? Jeg har automat i min og det er IKKE for at jeg har problemer med å gire.
Det er to grunner til at det ble automat...
Automatkassa skal vist tåle trimming bedre enn manuell på NA`en, men hovedgrunnen er at jeg skal kjøre Street legal og i min klasse er det helt klart en fordel med automat
Automatkassa i Supra`n er helt rå i forhold til f.eks MB
Personlig synes jeg ikke noe om å kjøre automat på vinterføre jeg mister feelingen (men det er sikkert en vanesak) også er den skummel ut mot kryss når bilen er kald :roll: Også går det jo litt suppe da.... Are sier jeg er for hard på høyre beinet..hmmm..Skjønner ikke det :roll:
helt enig, usaklig. er ganske teit å si at automat er for de som ikke KAN å gire. Fleste kommentarer jeg fikk før var hvor heftig jeg brukte kassa. Men hey.. nå sitter jeg her med automat supra og jeg storkoser meg! :) Kast den i L og gi på! :) Vet ikke helt hvorfor din automatkasse er så merkelig på vinteren, men føler ikke min er noe problem der faktisk, samt den er veldig rask og fin i kulda også, må være fintfølende på foten så den ikke girer ned og skyter meg ut i sladd ;) Kan ha noe med at jeg har ttkasse kanskje? Jeg heller liker ikke tomatkasse, men toyota sine 2jz tomatkasser er helt råe iforhold til alt annet som finnes på markedet! Er man god nok til å bruke kassa kan man kjøre fra en med manuell kasse ganske enkelt også i lyskryssdrag ;)

#208620  av sindrejl

Andy_Celica skrev:
min er helt hyper.. enkelte ganger når jeg virkelig trør inn gassen slår jaggu meg bilen i turtalssperra 1-2ganger før den kaster i neste gir.. tror kassa har lært seg kjørestilen min allerede.. helt rått! Må si jeg er imponert over hvor mye turtall denne rekke 6'eren tåler samt hva kassa tåler :D Bilen går stortsett like bra som manuell og å ligge litt bredt er iallefall ikke problemer ;) Kaster den i L og gir på ut av kryss så har du en fet slædd å imponere kompiser med. Hehe.
Husk at denne kassa er omtalt som noe av den beste automatkassa som noengang er laget til sportsbiler for normale dødelige :) Den er laga for bilen og for kjørestilen mange med slik bil har ;) ;) Det deilige er at den skjønner når jeg vil kjøre rolig også og legger seg på fint bedalige turtall uten hypre giringer når jeg cruiser motorvei o.l

Dog igjen, til banekjøring og veldig mye ungdoms-leking på parkeringsplasser o.l ville jeg anbefalt manuell :)

#208630  av tommis

Sikkert rå den automatkassa, kommer kanskje litt an på hvordan man kjører også. Men for min del kan det være verdens beste kasse, spiller ingen rolle. Sportsbil og automat hører IKKE sammen. Se for deg å kjøpe en Lambo eller en Ferrari med automat :lol:

#208632  av supraboy

Helt enig en sportsbil skal ikke ha automat...

#208634  av @lpher

...og med såpass bastante meninger om emnet...så regner jeg med herren har prøvd begge deler?

#208635  av sindrejl

tommis skrev:Sikkert rå den automatkassa, kommer kanskje litt an på hvordan man kjører også. Men for min del kan det være verdens beste kasse, spiller ingen rolle. Sportsbil og automat hører IKKE sammen. Se for deg å kjøpe en Lambo eller en Ferrari med automat :lol:
Nå clutcher man vel ikke akkurat når man girer bak rattet heller da................................................
Sist redigert av sindrejl den 22 nov 2006 21:17, redigert 2 ganger totalt.