Side 1 av 3

Kjøleproblemer

Legg innLagt inn:23 nov 2006 00:53
av cs2451
Som topic sier blir bilen veldig varm. Dette skjer bare når jeg har kjørt ca 1 time + noen forbi kjøringer. Og når den blir sånn hopper temp måler fra vanlig temperatur og nesten opp på maks. Varmen i varmeapparatet forsvinner. Temp måleren detter ned igjen etter 3 - 5 sek og varmen kommer tilbake i varmeapparatet. sånn driver den på hele tiden. Har hånden fremfor varmeapparatet hele tiden for å kjenne at den ikke blir alt alt for varm. Motoren kvitter seg også med kjølevæsken etterhvert. Den kommer ut der den skal komme ved for mye trykk i systemet. ut der med ekspansjonstanken.

Byttet førs til en brukt termostat(samme problem)
Borte noen hull i en brukt en(fungerte bedre)
Kjøpte ny termostat(fungerte en stund, men ble varm igjen)
Viften går hele tiden. Det går fint å kjøre Bergen - Voss uten problemer viss jeg kjører veldig fint. Trakker jeg litt på og motoren får litt belastning, begynner den å tulle seg igjen. Viss jeg da roer ned igjen motoren og kjører fint blir tempen fin igjen

Noen som har vert ute for noe sånt før? Er egentlig sikker på at alt av luft er ute systemet og!

Legg innLagt inn:23 nov 2006 04:52
av sleeper
har du metall topp pakning? hvis du har det så er det stor sansynlighet at du har en topp pakkning som lekker! (hadde akkurat samme problem som deg i fjor.. da løftet toppen seg når den ble varm og tempen steg og varmen forsvant..) grunnen til at det skjedde var at jeg ikke hadde dradd til apr studsa nok.. ( dro til med 67nm og ikke 67ft.p :oops: :oops: )

Legg innLagt inn:23 nov 2006 09:44
av Mani@c
Det der høres ut som samme problemet jeg hadde da toppakningen min lakk bare litegranne... Kokte på maks pådrag, gikk fint ellers... Normalt sett er det tomgang som er værst når det gjelder temperatur, så om den kun koker med masse pårag er det mye som tyder på at det går eksosgasser i kjølevannet.
Om du stikker innom et verksted, så kan de skjekke om du har olje i kjølevesken eller omvendt.

Legg innLagt inn:23 nov 2006 15:11
av larsst185
Garantert toppakning.min oppførte seg helt likt når min røk.

Legg innLagt inn:23 nov 2006 17:33
av cs2451
Dette er jo hyggelig! hehe. Passet jo utrolig fint nå når jeg har så masse penger. not! Får se på det i helgen. Tror ikke det kommer vann inn i sylinderene! tok ut tennpluggene forrige helg og lyste oppi og stempelene såg ut som normale. med sot!
Har ikke ståltoppakning nei. Men kan jo være at boltene har gitt seg litt. brukte opp igjen samme boltene ved overhaling. Men satt inn en ny toppakning!
Takk for svar folkens!

Legg innLagt inn:23 nov 2006 18:10
av csstian
Anbefaler deg å kjøpe TTE si ståltoppakning.Koster ca 800kr.

Legg innLagt inn:23 nov 2006 19:02
av cs2451
csstian skrev:Anbefaler deg å kjøpe TTE si ståltoppakning.Koster ca 800kr.
Det er jo gitt vekk! Hvem selger så billig?

Legg innLagt inn:23 nov 2006 19:53
av csstian
Jeg betillte direkte hos TTE. Trur jeg har mail add på jobb.Kan finn den fram i mårgen.

Legg innLagt inn:23 nov 2006 21:07
av cs2451
csstian skrev:Jeg betillte direkte hos TTE. Trur jeg har mail add på jobb.Kan finn den fram i mårgen.
Den er fin. Takk skal du ha!

Legg innLagt inn:24 nov 2006 00:02
av sleeper
ellers så får du cometic til ca 100usd i usa.. ( bruker den nå og den funker som bare pokker den.. , aldri hørt noen klage på den heller!)

Legg innLagt inn:24 nov 2006 07:49
av csstian
Hær har du nu ivertfall mail add te der æ bestilte.Jeg bestilte 1,4mm.

Florian.Bachus@toyota-f1.com

Legg innLagt inn:24 nov 2006 15:38
av cs2451
Takk skal du ha csstian.
Sleeper skal sjekke det og ut!
Jeg kjører med org stempel og viss toppen ikke er skeiv, kommer jeg ikke til å høvle den. Hva skal jeg gå for da? 1 mm eller 1,4mm?

Legg innLagt inn:25 nov 2006 00:30
av csstian
Vil anbefale 1,4. Min topp og blokk var ikke helt 100% men det ble tett.Vil å anbefale studs.Kostet 2300 hos bjørnstad bil.

Legg innLagt inn:25 nov 2006 15:41
av cs2451
csstian skrev:Vil anbefale 1,4. Min topp og blokk var ikke helt 100% men det ble tett.Vil å anbefale studs.Kostet 2300 hos bjørnstad bil.
Da går jeg nok for en 1,4 mm. Studs blir det dårlig med nå. har rett å slett ikke penger. vurderer sterk å selge bilen snart da jeg ikke har råd til å gi den pleie den bør ha!

Legg innLagt inn:26 nov 2006 01:09
av sleeper
cs2451 skrev:
csstian skrev:Vil anbefale 1,4. Min topp og blokk var ikke helt 100% men det ble tett.Vil å anbefale studs.Kostet 2300 hos bjørnstad bil.
Da går jeg nok for en 1,4 mm. Studs blir det dårlig med nå. har rett å slett ikke penger. vurderer sterk å selge bilen snart da jeg ikke har råd til å gi den pleie den bør ha!
skal du ikke ha studs så trur jeg du burde kjøpe en org topp pakkning istedenfor...
enten org topp pakkning med standard bolter eller stål med arp!